Google afirma ca orice intentie de dezvaluire a felului in care functioneaza aceasta tehnologie ar putea afecta serviciul de cautare si publicitatea care apare de-a lungul rezultatelor.
Potrivit Google, initiativa Bruxelles-ului a fost provocata de plangerile venite din partea a trei servicii europene de internet, una dintre acestea detinuta de Microsoft, iar alta membra a unui grup in care Microsoft are o participatie semnificativa.
Cercetarea este facuta asupra reclamelor prin cautare ale Google, operatiune care detine 90% din cota de piata europeana de gen.
“In general, clientii vor mai multa transparenta in practicile business, iar o verificare a autoritatilor de reglementare poate asigura ca nu este nimic nepotrivit in operatiunile companiei”, a declarat Martin Sorrell, director executiv al companiei de publicitate WPP. “O simpla prezentare comerciala despre cum genereaza veniturile va explica pozitia dominanta a Google”, a adaugat executivul.
Google a negat faptul ca datorita cotei sale in segmentul cautarilor online este intr-o pozitie dominanta in Europa adaugand ca utilizatori cat si companiile de publicitate pot folosi servicii alternative. Compania a primit critici pentru ca nu este destul de transparenta despre felul in care functioneaza sistemul de publicitate AdWords si clasarea cautarilor.
Companiile de publicitate saluta ancheta CE asupra Google
Executivii companiilor de publicitate au salutat ancheta antitrust privind publicitatea prin motorul de cautare Google, dupa ce Comisia Europeana a decis inceapa o cercetare preliminara, scrie Financial Times.
Te-ar putea interesa si: