Tanczos: Încă din 2021, statul a negociat un program Rabla multianual
„Dialogul trebuie continuat cu sectorul auto şi în privinţa programelor naţionale de susţinere acestui sector. Nu este un secret faptul că, în 2021, am negociat în premieră cu dumneavoastră (industria auto, n.r.) un program de patru ani pentru Programul "Rabla", program care a fost modificat substanţial anul acesta. Nu consider că este cea mai bună decizie într-o perioadă cu provocări”, declata vice-premierul din partea UDMR.
„Guvernul ia şi decizii cu care nu suntem cu toţi de acord... Nu vreau să spun că aş fi făcut eu altfel dacă eram în minister, dar cu siguranţă "Rabla" trebuie regândit pentru un termen de 3 - 4 ani, stabilite priorităţile, obiectivele şi, împreună cu sectorul, trebuie să finalizăm practic un dialog care să ducă la o decizie pentru următorii patru ani”, a adăugat acesta.
Acesta a adăugat că deficitul bugetar nu poate fi privit doar din punct de vedere contabil, ci trebuie gândite măsuri care să genereze încasări pe termen mediu şi lung.
Cum vede vice-premierul viitorul Rabla în contextul deficitului bugetar
„Provocările regionale şi globale care sunt în faţa dumneavoastră trebuie analizate şi trebuie să fie conştient şi Guvernul care sunt acelea şi cu ce le poate sprijini încă o dată pentru a ajuta acest pilon esenţial al economiei naţionale. Resursele pe care trebuie să le găsim în general, această discuţie referitoare la deficitul bugetar nu poate fi privită doar din punct de vedere contabil”, a declarat Tanczos.
„Economia naţională este un organism mult mai complex, nu putem să ne uităm doar la intrări şi ieşiri, de impozite, taxe, cheltuieli la nivelul bugetelor sau instituţiilor de stat. Trebuie să vedem de unde putem să generăm pe termen mediu şi lung acele income, acele încasări", a spus demnitarul.
Încă de la începutul acestui an, pe fondul neclarităților legate de data de lansare a programului Rabla 2025, organizațiile de profil din domeniu auto și-au reînnoit apelul pentru constituirea, în viitor, a unui cadru legal predictibil care să permită organizarea unui program Rabla multianual, cu ținte clare, trasabile și scalabile în timp.
Acesta a fost și mesajul Asociației Constructorilor Auto din România (ACAROM), care transmitea că „noi susţinem un program multianual, un program pe cinci ani, cum erau "cincinalele" pe vremuri, să ştim sigur ce se întâmplă. Asta deoarece dorim predictibilitate, aşa cum declarăm de fiecare dată. Vrem predictibilitate fiscală, legislativă, reglementară, pentru că e prima bază a dezvoltării pe principii sănătoase a unui business,” conform secretarului general ACAROM Adrian Sandu.