Ferrari a anunțat că va opri definitiv producția pentru două dintre cele mai scumpe și performante modele din gamă. Primul 812 GTS, a primit deja un înlocuitor sub forma lui 12Cilindri, în timp ce bolidul hibrid SF90 Stradale se retrage fără a avea un înlocuitor la orizont, cel puțin nu imediat, conform Motor1. Constructorul italian cu sediul la Maranello a mai „pensionat” în 2024 și modelul mai ieftin Roma.
Ferrari își împrospătează gama, iar asta înseamnă că unele modele trebuie să facă un pas în spate. Lansat în 2019, SF90 Stradale se numără printre cele care nu vor mai fi în producție anul viitor, dar un alt supercar - probabil tot cu propulsie hibridă plug-in - se află deja în teste. Cele mai recente cifre de vânzări arată că până și clienții Ferrari vor o mașină hibridă, motorul comercial al mărcii fiind „mezinul” 296 GTB, un model cu motor central și sistem hibrid ajutător.
La data lansării, SF90 Stradale, cu ai săi 1.000 de cai putere și timpi de accelerare de la 0 la 100 km/h de 2,5 secunde, a reprezentat o premieră în istoria Ferrari. Acesta era primul Ferrari PHEV, în timp ce primul hibrid clasic a fost deja clasicul LaFerrari lansat în urmă cu peste un deceniu. Între timp, constructorul din regiunea Modena pregătește primul EV autentic. Până atunci, însă, Ferrari a dezvălut 12Cilindri, un nou GT cu motor V12 - probabil ultimul dintr-o lungă linie de mașini de cursă lungă ce a început în anii '50.
Conform informațiilor furnizate de constructor, Ferrari SF90 Stradale va părăsi producția, dar versiunea de circuit SF90 XX continuă să fie asamblată la Maranello, unde lucrul la acel model a început recent. De asemenea, deși Roma Coupe nu va mai fi disponibil, versiunea decapotabilă lansată în urmă cu doar doi ani va mai putea fi comandată și anul viitor. Nu este clar cu ce va fi înlocuit Ferrari Roma, dacă va exista un înlocuitor pe această formulă de model sportiv cu motor frontal.
În primele șase luni ale anului, Ferrari a comercializat 7.044 de mașini, o creștere insesizabilă de 1% față de aceeași perioadă a anului trecut. Totuși, motivul nu este că bogații lumii s-au săturat de Căluțul Cabrat, din contră. Constructorul italian are listele de comenzi ticsite până în 2026, dar alege să limiteze producția anuală pentru a-și păstra exclusivitatea.
De pildă, Ferrari ar putea produce mult mai multe Purosangue, SUV-ul lansat nu demult care rivalizează cu Lamborghini Urus. În timp ce Lamborghini mărește producția acestui model pentru a răspunde cererii, Ferrari a decis că Purosangue nu va reprezenta niciodată mai mult de 20% din numărul total de Ferrari-uri asamblate într-un an. Practic, acest model este limitat fără a fi, propriu-zis, o serie specială.