Polonezii de la Zabka, care dețin Froo în România, pe lista celor care vor să preia Carrefour România

Sursǎ foto: Carrefour.com

Polonezii de la Zabka, care dețin Froo în România, pe lista celor care vor să preia Carrefour România

Cuprins Articol:
Subsidiara Carrefour din România, care are 458 de magazine în 113 oraşe, ar putea fi vândută grupului polonez Zabka (proprietarul brandului Froo). Zabka Group, care deja operează 122 magazine de proximitate Froo în Romania, este anunţat ca potenţial licitator, dar a refuzat să confirme negocierile, spunând doar că va continua să evalueze oportunităţile de achiziţii, precizează publicaţia poloneză Warsaw Business Journal.

Oficialii Carrefour au transmis poziția oficială legată de speculațiile care au apărut atât în presa internațională, dar și cea locală, despre posibila vânzarea a afacerilor din România. Puteți citi reacția integrală AICI. 

Informațiile anterioare transmiteau că francezii ar fi analizat opțiunea vânzării magazinelor pe care le dețin în România, după ce, anterior, pe plan intern a discutat diverse scenarii cu experți despre potenţiale opţiuni pentru afacere. Reprezentanții Carrefour România nu au negat discuțiile asupra vânzării și au amintit de inițiativele retailerului pe plan local.

Cum arată vânzările Carrefour în România

Ultimele rezultate financiare ale Carrefour în România arată o creștere de 0,2%(like-for-like*) în trimestrul trei din 2025, comparativ cu trimestrul trei din 2024. Evoluția modestă din România este pusă pe seama presiunilor economice aduse de măsurile de austeritate impuse de Guvernul Bolojan.  

Reamintim că odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour a ajuns la peste 450 de magazine în România, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, cu 17.000 de angajați. Carrefour România operează în România prin trei entități juridice principale: Carrefour România S.A., Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.

De asemenea, cele mai recente date publicate de Carrefour mai arată că retailerul a avut în primele 9 luni din 2025 vânzări de aproximativ 2,3 miliarde de euro în România, înregistrând astfel o creștere de 1,9%.

Carrefour ia în considerare ieşirea și din Polonia

Planul de restructurare al Carrefour ar putea include și vânzarea operaţiunilor sale din Polonia, după ieşirea de pe piaţa din Italia şi potenţiala vânzare a subsidiarei din Argentina, a anunţat publicaţia poloneză Warsaw Business Journal.

Cel mai mare retailer european are în prezent 783 de magazine în Polonia dar, susţine Mariusz Wozniakowski de la Universitatea din Lodz, subsidiara sa locală este afectată atât de presiunile interne financiare, cât şi de concurenţa puternică din partea lanţurilor de magazine cu preţ redus.

Publicaţia franceză La Lettre anunţa că JP Morgan a început să caute cumpărători pentru portofoliul din Polonia. În timp ce pare probabilă împărţirea magazinelor în rândul jucătorilor existenţi, site-ul wiadomoscihandlowe.pl atrage atenţia asupra interesului grupului ucrainean Fozzy, al cărui lanţ de magazine Silpo intenţiona de mult timp să intre în Polonia, cea mai mare economie din Europa Centrală şi de Est.

 

Personalizate pentru tine