O nouă fabrică în România: SIPEX avansează cu construcția din Prahova. Investiție de 20 de milioane de euro

Sursǎ foto: Shutterstock

O nouă fabrică în România: SIPEX avansează cu construcția din Prahova. Investiție de 20 de milioane de euro

Cuprins Articol:
SIPEX, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale și finisaje pentru construcții din România, listat la Bursa de Valori București în piața AeRO, avansează cu planurile privind construirea unei unități moderne de producție în Prahova, la Ariceștii Rahtivani. Investiția este estimată la 20 de milioane de euro.

SIPEX, investiție de 20 de milioane de euro în noua fabrică

SIPEX a avansat în trimestrul trei cu planurile privind construirea unei unități moderne de producție, la Ariceștii Rahtivani (Prahova), fiind obținute toate avizele pentru depunerea documentației PUZ. Investiția este estimată la 20 milioane euro, iar lucrările sunt estimate să înceapă în 2026, cu termen de finalizare în 2027, în funcție de sursele de finanțare care pot fi atrase. 

Compania a încheiat primele 9 luni din 2025 cu o cifră de afaceri de peste 256 milioane de lei, o creștere de 2% față de aceeași perioadă din 2024. 

Cum arată rezultatele financiare ale companiei după primele 9 luni

Evoluția a fost susținută în principal de avansul cu aproape 5% al vânzărilor din canalul Retail. Profitul net al companiei a fost de 2,8 milioane lei, aproape dublu față de perioada similară a anului trecut (+94,5%). Cifrele raportate la BVB pentru primele 9 luni mai arată următoarele: 

- Veniturile din exploatare au atins 261,4 milioane lei, în creștere ușoară cu 1,5%, susținute de evoluția canalului Retail, în contextul unei diminuări a vânzărilor în canalul B2B.

- Cheltuielile de exploatare au totalizat 256,2 milioane lei (+1%). Principala categorie de cheltuieli operaționale este reprezentată de cheltuielile privind mărfurile, cu o pondere de aproape 84%.

- Compania a înregistrat un profit brut de 5,4 milioane lei, în creștere cu aproximativ 34,8%.

- Profitul net înregistrat a ajuns la 2,8 milioane lei, un avans de 94,5%.

- Activele totale au ajuns la aproximativ 151,4 milioane lei, în creștere cu 13% față de începutul anului.

- Datoriile totale se ridică la 65,6 milioane lei, în creștere cu 38,1%, ca urmare a creșterii stocurilor cu 18,8% față de începutul anului.

SIPEX operează pe baza unui model de afaceri integrat, structurat în trei linii principale:

- Vânzare și distribuție de materiale și finisaje pentru construcții

- Prestări de servicii (inclusiv consultanță tehnică)

- Vânzare de produse finite colorate

Canalele de distribuție ale companiei: 

Retail tradițional: Rețea de magazine de diferite dimensiuni (cu excepția celor tip DIY – Do It Yourself), cu vânzare prin intermediul agenților dedicați.

Business-to-business (B2B): Adresează companiilor de construcții, dezvoltatorilor, instituțiilor de stat sau private, echipelor de meseriași și persoanelor fizice care construiesc în regie proprie sau își renovează locuințele. Din 2019, compania deservește acest segment printr-un canal digital dedicat: www.sipexcomenzi.ro.

Magazin online propriu: Accesibil prin aplicație de mobil, tabletă și desktop. Sistemul tehnic al aplicației repartizează comenzile către cel mai apropiat punct de lucru, pentru a asigura livrarea într-un timp cât mai scurt.

Personalizate pentru tine