Trei dintre cei mai importanți constructori auto din Japonia, Toyota, Mazda și Subaru, au anunțat că vor continua colaborarea menită să extindă durata de viață a motorului cu ardere internă prin dezvoltarea de noi tehnologii care permit eliminarea emisiilor asociate acestei tehnologii. Această colaborare se vrea ca o alternativă la electrificarea (aproape) totală promovată de producătorii vestici, scrie Reuters.

Sub titulatura „Multipathway Workshop”, Toyota, cel mai mare producător auto din lume ca și număr de mașini comercializate, și-a reînnoit angajamentul de a dezvolta motoare termice și în deceniile următoare. Acest angajament este consfințit în prezența rivalilor Mazda și Subaru, cu care Toyota va colabora și în viitor pentru a păstra relevantă această tehnologie prin folosirea de combustibili sintetici alternativi care reduc și, până la urmă, elimină emisiile poluante produse de un motor cu explozie clasic.

Cele trei companii, pe atunci împrenă cu Kawasaki și Yamaha, au anunțat încă din 2021 că vor conlucra pentru a produce motoare ce pot funcționa și pe hidrogen, dar și agregate ce sunt pregătite să fie alimentate cu e-fuels și alte tehnologii similare. Acum, în cadrul unui eveniment de presă organizat la Tokyo, cei trei producători au dezvăluit prototipurile unor noi motoare de 1,5 litri și 2,0 litri cu o arhitectură nouă, mai mici și mai eficiente decât până acum.

Parteneriatele dintre marii constructori niponi nu sunt o noutate. Aici, foștii șefi Toyota și Mazda, în 2015. Toyota deține 5% din Mazda. Sursă foto: Toyota

Aceste propulsoare se bucură de un packaging inteligent, cu o înălțime maximă redusă. Toyota, Subaru și Mazda speră că acest design va permite eliberarea design-ului auto, constrâns nu doar de normele de siguranță, dar și de dimensiunile unor componente-cheie. În teorie, un motor mai mic ar putea permite mașini cu capote și boturi ceva mai joase.

Toyota a anunțat că noul motor de 1,5 litri este cu 10% mai compact și mai ușor decât actualele propulsoare de pe Yaris. De asemenea, motorul de 2.000 cmc este și el mai ușor decât unitățile de 2,4 litri folosite în prezent pe SUV-urile mărcii nipone.

În ciuda introducerii normelor de poluare Euro 7 în Europa din 1 iulie 2025 (pentru mașini mici, respectiv din 2030 pentru utilitare) și a interzicerii complete de a comercializa mașini cu ICE alimentate cu benzină sau motorină din 2035 (în UE), Toyota continuă să se abțină de la un efort complet pe partea de EV-uri. Sub o nouă conducere, Toyota a anunțat că va lansa mai multe electrice, dar scăderea parțială, pe anumite piețe, a interesului clienților pentru mașinile pe baterii i-a ajutat pe cei de la Toyota să profite de gama largă de hibride.

La nivel global, EV-urile continuă să crească, dar există sincope temporare pe anumite piețe ca cea germană. În perioada ianuarie-martie, la nivel global, Toyota a vândut 2,4 milioane de mașini, iar circa două cincimi dintre acestea erau hibride pe bezină. În schimb, PHEV-urile, mașinile pe hidrogen și cele full-EV au avut o cotă combinată în mixul de vânzări Toyota de nici 3%. Fostul CEO al mărcii, Akio Toyoda, spunea că, în opinia sa, EV-urile nu vor trece de o cotă de piață de 30% la nivel mondial.

Sursa foto: Toyota

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri