Renault are propria sa strategie pentru a implementa tehnologia de condus autonom pe autovehicule. Constructorul favorizează o abordare pe două paliere, unul pentru mașinile personale și altul pentru vehiculele folosite pentru transportul de persoane. Renault consideră că transportul public ar putea beneficia de pe urma vehiculelor care merg singure, se arată într-un comunicat.

Evoluțiile tehnologice fac acum posibilă oferirea unei asistențe la șofat din ce în ce mai eficiente și a unor funcționalități de delegare a conducerii adaptate diferitelor tipuri de vehicule și de utilizări. În acest context, Renault observă două use case-uri specifice: transportul personal, respectiv cel de persoane (fie cu minibus-uri sau cu autobuze).

Pentru vehiculele individuale (autoturisme), Renault Group oferă deja asistență la conducere pe majoritatea modelelor sale, oferind confort și siguranță. Automatizarea în continuare a unor funcții, cu scopul de a obține o autonomie completă a vehiculului, pare însă puțin probabilă pentru moment, având în vedere reglementările actuale, așteptările clienților și costul tehnologiei complexe implicate.

În ceea ce privește transportul public, Renault Group intenționează să fie un adevărat jucător în mobilitatea durabilă și autonomă. În acest scop, Grupul dezvoltă o platformă de microbuz electric, robotizat și pre-echipat, care va găzdui diverse soluții de automatizare oferite de parteneri specializați.

Testele sunt în desfășurare de câțiva ani, iar altele sunt pe cale să fie anunțate, cum este cazul testului derulat împreună cu compania WeRide, expert mondial în vehicule autonome, cu o primă demonstrație de transport public în condiții reale programată peste doar câteva zile, în cadrul turneului de tenis de la Roland-Garros.

Care este diferența între nivelele diferite de asistență în circulație

La nivel internațional există un consens privind existența a 6 niveluri de „conducere automată și autonomă”, variind de la nivelul L0, fără nicio asistență la conducere, până la nivelul L5, nivelul la care vehiculul ar fi complet autonom, în toate situațiile și fără prezența unui operator la bord.

În cazul vehiculelor individuale, Renault Group își concentrează eforturile pe nivelul L2 sau chiar L2+, cu mai multe sisteme de asistență la conducere, care oferă utilizatorilor atât siguranță cât și plăcere la volan. Printre acestea se numără asistența contextuală, cea pentru menținerea benzii sau, în curând, funcționalitatea de depășire automată. Deși este asistat, șoferul rămâne responsabil pentru conducere.

Chiar dacă este posibilă din punct de vedere tehnic, Renault Group nu face din atingerea nivelului L3 o prioritate pe termen scurt. Într-adevăr, există un decalaj semnificativ de complexitate tehnologică între nivelul de automatizare L2 și nivelul de autonomie L3, deoarece vehiculul trebuie să poată funcționa în siguranță în medii complexe cu supraveghere limitată a șoferului. În această etapă, costul care trebuie suportat de către clienți, în raport cu beneficiile de conducere, ar limita drastic cererea.

În același timp, Grupul se asigură că arhitectura vehiculelor sale poate evolua către mașina autonomă dacă așteptările, reglementările sau costul tehnologiilor fac acest progres fezabil.
Pe de altă parte, în ceea ce privește transportul public, Grupul Renault vede relevanța oferirii de vehicule autonome, cu o nevoie anuală estimată la câteva mii de microbuze în următorii câțiva ani.

Care este secretul microbuzului autonom folosit pentru cei care vin să asiste la meciurile Open-ului francez

Numai în Europa, peste 400 de orașe mari vor deveni treptat zone cu emisii scăzute, în timp ce trebuie să asigure soluții de mobilitate pentru locuitorii lor.

Convins de beneficiile transportului public autonom, Renault Group desfășoară de câțiva ani teste pentru a defini cel mai bun răspuns la nevoile autorităților locale. Printre acestea se numără proiectul „Mach 2” anunțat în 2023, care se va concretiza, începând din 2026, prin apariția unei flote de microbuze electrice automatizate integrate în rețeaua de transport public din Chateauroux Metropole (Franța).

Aceste teste vor permite Renault Group să ofere o platformă robotizată de microbuz electric bazată pe Noul Renault Master, capabilă să integreze soluții de automatizare de la parteneri specializați, precum EasyMile, Milla și WeRide.

Flexibile și autonome, microbuzele vor putea funcționa 7 zile pe săptămână, 24 de ore pe zi, în deplină siguranță și vor reprezenta o alternativă cu emisii zero sau o completare eficientă din punct de vedere al costurilor și al emisiilor de CO2/km pentru fiecare pasager transportat la soluțiile deja existente (tren, tramvai, autobuz). Costurile suplimentare ale robotizării și automatizării pot fi compensate de absența operatorilor la bord. Va fi necesar un sistem simplu de supraveghere de la distanță pentru a opera o flotă de vehicule.

Sursa foto: Renault

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri