IMPORTURI. Industria s-a dezvoltat pe filiera ungara. De acolo au venit multi intreprinzatori care si-au extins afacerile spre Oradea, Arad si Cluj. Bucurestiul reprezinta si el o piata importanta. Gabriel Nistor face afaceri in acest domeniu din anul 2000. Atunci, in 20 de zile a avut 11 controale. Perceptia s-a schimbat. "A ajuns o normalitate sa intri intr-un sex-shop", considera Nistor. Ca urmare, lumea nu se inghesuie sa cumpere in mod anonim. Piata magazinelor online pe care este prezent cu mai multe site-uri este estimata la 5.000-6.000 de dolari lunar.
SUPRACERERE. El apreciaza cu pana acum au trecut pragul unui sex-shop cel putin 500.000 de bucuresteni. "Oferta este mai mica decat cererea", spune Nistor. Lucrul este confirmat si de experimentul facut. In 2004, el nu a mai investit deloc in publicitate si promovare. Cu toate acestea, veniturile au fost mai mari decat in anul precedent. Nistor spera acum sa atraga un jucator strain important din domeniu. Pe piata este un trafic mare. Multi intra, dar nu rezista decat cateva luni. Profiturile nu sunt asa de mari cum se crede, considera Nistor. De altfel, doar anul trecut firma a inceput sa inregistreze un profit mai important, din cate spune managerul. El apreciaza piata bucuresteana in 2005 la un milion de euro. Mai exista insa si un comert paralel, "de geamantan", dupa cum spune Nistor. De altfel, el afirma ca este singurul care ofera chitante la comenzile facute pe Internet.
RETEA DE SEX-SHOP-URI
Gabriel Nistor are acum noua magazine, la care se adauga inca doua la care este partener. Practic, si-a creat "concurenta" singur. Magazinele au nume diferite si chiar si produse diferite. A vrut sa se extinda si in tara, dar ii este dificil sa gaseasca oameni seriosi. Din 20 de oameni, doar unul-doi sunt cu adevarat seriosi. Restul sunt mai mult atrasi de produse decat de afacerea in sine. Aceeasi problema apare si in cazul angajatilor.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: