"Din aceste considerente, interdictia achizitionarii de autoturisme, mobilier, aparatura birotica pentru anii 2009 si 2010 este necesar sa fie prelungita si pentru anul 2011. Pentru corelarea politicilor in domeniul innoirii parcului auto, se impune insa exceptarea de la interdictia achizitionarii de autoturisme a celor cumparate in cadrul Programului de stimulare a innoirii parcului auto national", se arata in document.
In aprilie 2009, in urma negocierilor cu Fondul Monetar International pentru limitarea cheltuielilor publice, Guvernul a interzis autoritatilor si institutiilor publice sa mai achizitioneze, preia in leasing ori inchirieze autoturisme, mobilier si aparatura birotica.
Au fost acceptate exceptii doar pentru structurile nou-infiintate, proiectele finantate din fonduri externe nerambursabile si de cofinantare, precum si pentru obiectivele de investitii cu punere in functiune ulterioara.
Interdictia a fost mentinuta si in 2010, dar datele centralizate pe primele patru luni ale anului au indicat ca institutiile guvernamentale si companii de stat au cumparat, in acest interval, masini, laptopuri si telefoane mobile de peste 100 milioane euro si au bugetat alte achizitii similare de 24 milioane euro, valoarea cumulata fiind apropiata de cea consemnata pe parcursul intregului an 2009.
Premierul Emil Boc a cerut atunci ministrilor sa sisteze in companiile subordonate orice licitatie pentru achizitionarea de masini, televizoare, imobile sau alte bunuri care nu sunt de stricta necesitate, aratand ca acestea pot fi amanate "pentru vremuri mai bune".
El a anuntat totodata ca Guvernul ia in calcul infiintarea unui "punct de comanda" care sa avizeze achizitiile de produse de birotica pentru toate ministerele, prin intermediul unui sistem in care consumabile ca pixuri si hartii sa fie cumparate de la acelasi furnizor si la un pret comun.
Guvernul a elaborat, din luna mai, si un proiect de hotarare care prevede ca achizitiile de autoturisme, computere, mobilier, combustibil auto, dar si de servicii informatice, de curatenie, de asigurare si transport aerian efectuate de catre institutiile publice centrale vor fi derulate in sistem centralizat, prin intermediul unei unitati subordonate Ministerului Finantelor.
Pana la aceasta data, proiectul de hotarare nu a fost aprobat de Guvern.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: