Conform sursei citate, pasajul peste calea ferata Arad-Bucuresti va costa aproximativ 12 milioane de euro, unsprezece consortii straine si autohtone concurand pentru preluarea lucrarii. Al doilea pasaj, peste calea ferata Curtici-Brad, va costa aproximativ 13 milioane de euro, fiind depuse zece oferte de preluare a lucrarilor.
"In acest moment, ofertele sunt in analiza de eligibilitate si tehnica. La unul dintre pasaje vom anunta castigatorul in cel mult o saptamana, iar la al doilea peste circa trei saptamani. Daca nu vor aparea contestatii, semnarea contractelor va avea loc imediat", a declarat secretarul de stat Eusebiu Pistru.
Conform sursei citate, ofertantii sunt consortii mari, din tari precum Spania, Austria, dar si firme din Romania.
Reprezentantii MTI spera ca lucrarile la pasaje vor incepe spre sfarsitul anului.
In iunie 2009, Guvernul a aprobat construirea a doua pasaje denivelate pe centura Aradului, parte din DN 7, la trecerea de nivel peste calea ferata, valoarea initiala a investitiei fiind anuntata la 14 milioane de euro.
In urma cu trei ani, primarul municipiului Arad, Gheorghe Falca, declara ca va monta la marginea orasului panouri de dimensiuni mari pe care sa fie trecute reprosuri la adresa Ministerului Transporturilor, pentru nerealizarea celor doua pasaje, proiecte care asteapta finantare din 2003. Panourile nu au fost instalate, insa demersurile pentru obtinerea fondurilor au continuat.
Edilul spunea ca pe centura orasului au loc blocaje rutiere de aproape o ora de fiecare data cand trece un tren, "in conditiile in care orasul Arad este unul de tranzit pentru TIR-urile care vin si pleaca spre Europa".
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: