Situatia financiara s-a imbunatatit
Pe primele noua luni, Romtelecom a obtinut venituri operationale n valoare de 690,7 milioane euro, cu 11,7% peste nivelul din 2004. n perioada mentionata, cea mai mare pondere n venituri au avut-o serviciile de telefonie nationala, care au contribuit cu 475,2 milioane euro, urmate de convorbirile internationale - 109 milioane euro, n timp ce telefonia mobila a avut un aport de 2,9 milioane euro. Alte venituri au reprezentat 103,6 milioane euro. n intervalul ianuarie-septembrie, numarul de linii de telefonie fixa s-a redus cu 6%, pana la 4.072.528 unitati. Du-pa cum probabil stiti, ultimii doi ani si jumatate au nsemnat modernizarea Romtelecom - ceea ce a creat o baza solida de afaceri. Romtelecom a depasit dificultatile financiare anterioare si acum e o companie sanatoasa din punct de vedere financiar, care urmareste sa aiba performante similare companiilor de comunicatii vestice, a precizat Dan Pazara.
Numarul de angajati raportat de Romtelecom s-a redus, la sfrsitul celui de-al treilea trimestru, cu 20,1% fata de perioada similara a anului trecut, la 14.720 salariati. La sfrsitul lunii septembrie, Romtelecom avea active n valoare de 2,1 miliarde euro, iar capitalul social se ridica la 1,5 miliarde euro. Datoriile totale ale companiei depaseau, la finele lunii septembrie, 647 milioane euro. Din acestea, datoriile pe termen lung se plasau la peste 434 milioane euro, din care mprumuturile reprezentau 109,1 milioane euro, n timp ce datoriile curente depaseau 211 milioane euro.
Tinta: lider pe piata broadband
Potrivit lui Dan Pazara, cresterile veniturilor si ale profitului provin n general din alte segmente ale afacerii dect serviciile de voce: abonamentele pentru aceste servicii ramn n continuare sub costuri, iar pretul convorbirilor este printre cele mai reduse din Europa. Astfel, cresterea de 6,9% a veniturilor n cel de-al treilea trimestru al anului, comparativ cu aceeasi perioada din 2004, se datoreaza evolutiei pozitive a liniilor nchiriate, a interconectarii si a serviciilor de date. Rezultatele din acest trimestru se datoreaza, de asemenea, n buna masura, si rezolvarii situatiei Cosmorom. Astfel, n urmatorii cinci ani, Romtelecom ar trebui sa investeasca masiv pentru furnizarea serviciilor de Internet si date, care sunt esenta strategiei de dezvoltare, compania noastra propunndu-si sa devina lider pe piata de broadband din Romnia, a declarat directorul Corporate Affairs de la Romtelecom.
Pieter Bakker, directorul executiv al companiei, a aratat recent ca, pentru anul 2006, Romtelecom isi propune sa atinga un numar de 100.000 de clienti pentru serviciile de tip broadband si sa aiba disponibile 900.000 linii cu acoperire ADSL. De asemenea, pana la sfarsitul anului 2005 se vor extinde zonele in care sunt disponibile serviciile de acces Internet pe baza tehnologiei ADSL. De la sfrsitul lui 2004, Romtelecom a nceput sa-si faca din ce n ce mai mult simtita prezenta pe piata de Internet si date din Romnia - de pilda, numarul de clienti business pentru serviciile de date a crescut de la 1.000 n martie 2005 la 8.000 n octombrie, iar serviciile de acces Internet prin ADSL lansate n aceasta perioada s-au bucurat de un succes peste asteptari.
Toate aceste servicii au fost posibile ca urmare a realizarii unei semnificative serii de investitii n retea - numai n Bucuresti au fost necesare investitii de 25 milioane euro pentru schimbarea unei infrastructuri construite cu zeci de ani n urma, cu cabluri de tip vechi, unele instalate nainte de 1970, a adaugat Dan Pazara.
Trei oferte ADSL
Compania a lansat, in aprilie 2005, ADSL Express, un produs de acces la Internet de banda larga destinat companiilor, initial cu o viteza de descarcare de 1 Mbps, ulterior viteza fiind dublata. In luna iulie a fost oferit clientilor-persoane fizice Clicknet Express, bazat pe tehnologia ADSL, cu o viteza de descarcare de 1 Mbps. De la 15 noiembrie 2005, Romtelecom a lansat un nou produs ADSL non-stop, ClickNet 512. Cu o viteza de download de 512 Kbps si de upload de 128 Kbps, ClickNet 512 este cel de-al treilea produs bazat pe tehnologia ADSL lansat de Romtelecom in ultimele opt luni si se adreseaza clientilor-persoane fizice. Din luna august, cei care se aboneaza la unul dintre produsele de acces Internet prin ADSL beneficiaza de oferta promotionala constand in taxa de instalare zero si abonament gratuit in prima luna.
La nivel international, veniturile din telefonia traditionala sunt in scadere, in timp ce veniturile generate de Internetul de banda larga si furnizarea de continut cunosc o tendinta ascendenta. Cererea de largime de banda de Internet creste in continuare cu 25% anual, conform unui studiu realizat de IDC, ceea ce indica un potential de dezvoltare semnificativ pentru acest domeniu. Numarul clientilor business pentru solutiile broadband de Internet si date de la Romtelecom a inregistrat un adevarat boom in ultimele luni, a anuntat Vasile Voicu, director Servicii de Internet si Date al companiei.
Actionarii vor dezvoltare
Ca ultima observatie, n 2004 actionarii au decis sa nu distribuie dividendele, prefernd sa orienteze fonduri spre investitii n modernizare, de care e nca foarte mare nevoie, a precizat Dan Pazara. Romtelecom isi propune sa devina lider pe piata de broadband din Romania. Anul trecut, compania a investit aproximativ 20 milioane euro pentru crearea unei retele MPLS, bazata pe tehnologie CISCO. In 2006, Romtelecom intentioneaza sa ajunga la capacitatea de a deservi un milion de clienti broadband in retea. Aproape 95% din clientii Romtelecom din Bucuresti pot avea acces, din punct de vedere tehnic, la serviciile ADSL. La nivel national, Romtelecom acopera cu fibra optica 75% din localitati.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: