Bosch, unul dintre cei mai importanti producatori din industria tehnicii pentru autovehicule, estimeaza ca incepand cu anul 2020, din 100 de milioane de automobile nou produse, sase milioane de autovehicule vor fi hibrid (6%), iar trei milioane vor fi electrice si hibrid cu alimentare la priza (3%).
Tehnologiile alternative de propulsie capata o importanta din ce in ce mai mare, chiar daca motorul cu ardere interna va continua sa domine piata auto si in urmatorii 20 de ani.

Bosch dezvolta sisteme electronice, sisteme electrice de propulsie si, ca partener la joint venture-ul SB LiMotive, acumulatori litiu-ion pentru automobile. Aceste sisteme si componente se potrivesc, in diverse variante, la toate conceptele de propulsie electrica. Printre acestea se numara autovehiculele hibrid, cele hibrid cu alimentare la priza, sistemele electrice de propulsie combinate cu sistemul de extindere a autonomiei, sistemele alimentate 100% cu energie electrica si celulele de carburant utilizate ca transformatoare de energie.

In vederea recuperarii energiei electrice in timpul procesului de franare, Bosch dezvolta un nou sistem ESP, care coordoneaza electronic forta de franare a motorului electric si a franei de frictiune. In plus, tehnologiile alternative ale sasiului necesita crearea unor agregate electrice auxiliare eficiente, ca de exemplu sustinerea unui sistem electric de asistare a servodirectiei, sistem oferit deja de compania Bosch prin ramura sa componenta a companiei ZF Lenksysteme GmbH.

Primele autovehicule care vor fi echipate cu tehnologia hibrid Bosch, respectiv Porsche Cayenne si VW Touareg, vor intra in productia de serie incepand cu anul acesta.

De asemenea, Bosch a dezvoltat un parteneriat strategic cu producatorul PSA, Peugeot Citroën, in vederea dezvoltarii unor autovehicule hibrid echipate cu motoare diesel. Pe langa electronica sistemului de propulsie, Bosch va dezvolta si va furniza motoarele electrice pentru antrenarea puntilor spate ale acestor vehicule cu tractiune integrala.

Compania SB LiMotive planifica demararea in anul 2011 a productiei in serie a acumulatorilor destinati autovehiculelor hibrid, urmand ca, in anul 2012, sa inceapa productia de acumulatori pentru autovehiculele electrice.

Primul client al companiei SB LiMotive pentru celulele de acumulatori litiu-ion este BMW. Producatorul german de automobile va utiliza celule de acumulatori pentru autovehiculele electrice dezvoltate in prezent in cadrul proiectului „Megacity Vehicle”.
Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri