Ford este singurul dintre cei trei mari constructori auto americani care nu a apelat la fonduri publice la momentul de varf al crizei, insa are nevoie sa-si reduca datoriile pe termen lung, care le depasesc in prezent pe cele ale grupurilor concurente General Motors si Chrysler. Dupa intrarea in insolventa in urma cu cateva luni, GM si Chrysler si-au imbunatatit situatia financiara, iar GM a anuntat in aceasta saptamana ca va rambursa integral pana in iunie 2010 cele 8 miliarde de dolari primite ca ajutor de la stat.
Ford a imprumutat peste 23 miliarde dolari (16 miliarde euro), garantand cu mare parte din activele sale, pentru a putea finanta programul de restructurare si planul de dezvoltare a unor noi modele.
"Nu are rost sa va spun ca lucram foarte mult asupra situatiei noastre financiare. Vom face insa mai mult. Avem un plan bun pentru a rezolva toate problemele legate de bilant", au spus directori ai Ford.
Directorul general al grupului, Alan Mulally, a precizat ca procesul de ameliorare a situatiei financiare accelereaza pe masura ce profitul se mareste.
"Avem in prezent un dezavantaj temporar, deoarece platim dobanzi mai mari, insa toata lumea vede cu ce viteza ne imbunatatim profitul si generarea de cash-flow. Astfel, ne imbunatatim situatia financiara", a spus el.
La inceputul lunii noiembrie, Ford a anuntat, contrar asteptarilor, ca a obtinut profit in ultimul trimestru, gratie reducerii costurilor, si a anticipat ca va avea un profit substantial in 2011, dupa ce anterior miza pe un bilant echilibrat peste doi ani.
Ford este prezent in Romania prin fabrica de automobile de la Craiova, unde a demarat in acest an productia de vehicule comerciale.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: