Doua din tarile estice recent intrate in Uniunea Europeana, Ungaria si Cehia, au preferat solutia neutra, de a cumpara avioane de la firma cu sediul in Suedia, tara care nu e membra NATO. Nu se supara nimeni dintre marile tari, pentru ca e o solutie diplomatica. In plus se poate spune ca noi lucram cu firme americane, cum e General Electrics, care realizeaza motoarele avionului, lucru care-i bucura foarte tare, a explicat Smith. Oferta britanico-suedeza este flexibila si include fie inchirierea avioanelor urmata de cumparare, in sistem leasing, fie cumpararea acestora cu perioade de gratie pentru achitarea costurilor, spune Smith. In plus, Grippen, companie care are sustinerea marilor corporatii suedeze Volvo, Ericsson, Saab. Avioanele au capacitatea sa actioneze si pe piste partial deteriorate, cu o infrastructura minima, av?nd capacitatea de aterizare pe piste de 800 metri lungime si 17 metri latime. Sistemul de armament contine arme de tip Laser Guides Bombs 9LGB, precum si de tipul FLIR (Forward Looking Infra Red)/ LDP (Laser Designer Pod). Smith sustine ca oferta suedeza presupune compensarea economica (off-set) a intregii cheltuieli pe care Guvernul ar face-o cumparand avioanele, prin implicarea marilor firme suedeze controlate de grupul Investor. Desi legea romana prevede acoperirea cu off-set de 80%, noi vom compensa integral costurile achizitiei avioanelor.
Vom discuta cu membrii Guvernului oferta noastra, care presupune crearea de locuri de munca, genereaza investitii, asigura cresterea exporturilor si transfer de tehnologie, a spus Smith. El a adaugat ca, in cazul unui acord, nu ar fi exclus la firma mixta creata de Turbomecanica si partenerul Grippen, General GE Aircraft Engines (GEAE) sa se asigure intretinerea motoarelor sau chiar sa se fabrice componente ale acestora, daca se va ajunge la un acord de transfer de tehnologie.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: