Cresterile sustinute a numarului de clienti la internet, telefonie fixa si televiziune digitala prin satelit, dar mai ales atragerea unui numar tot mai important de utilizatori pentru serviciile de televiziune prin cablu digital au compensat scaderea la cablu analogic si au adus in T3 pentru UPC Romania primele cresteri ale veniturilor din ultimii doi ani.
Al doilea operator pe piata locala de cablu TV inregistra la sfarsitul primului semestru din acest an venituri de 61 milioane de euro, in scadere cu 19% fata de iunie 2008, la finalul lui septembrie, UPC Romania obtinand primele rezultate financiare in crestere, potrivit raportului financiar al Liberty Global, grupul american catre controleaza compania.

In raport nu sunt oferite rezultatele financiare pentru Romania, ci doar numarul de clienti, veniturile urmand a fi comunicate pana la finalul lunii.

“Dupa o perioada plina de provocari, marcata de o serie de schimbari si consolidari interne la nivelul organizatiei, UPC Romania este pregatita pentru viitor”, a declarat Severina Pascu, directorul financiar al UPC Romania.

In trimestrul al treilea numarul de abonati al UPC pe segmentul de televiziune a fost de 1,237 mil de persoane, in scadere cu 3,8% fata de 1,248 mil de utlizatori in iunie.

Potrivit reprezentantilor UPC, scaderea cu 40.100 de abonati la serviciile de televiziune prin cablu analogic, intre iulie si finalul lui septembrie compania ajungand la 872.800 de clienti pe acest segment, este contrabalansata in venituri de cresterea la serviciile de televiziune digitala, si in special la cele prin cablu digital.

Cablul digital, un serviciu premium fata de cablul analogic este segmentul care a inregistrat cele mai mari cresteri de clienti ajungand la 202.900 de abonati, prin atragerea de 23.300 de persoane in T3, in timp ce telefonia fixa, internetul si televiziunea digitala prin satelit (DTH) au atras intre 4.000 si 5.800 de noi abonati.

“Televiziunea ramane principalul focus pentru noi, cablul TV fiind componenta esentiala a business-ului UPC. Migrarea clientilor de la televiziunea analogica la cea digitala este cel mai important aspect pentru UPC Romania, iar trendul crescator de la trimestru la trimestru demonstreaza ca piata este pregatita pentru servicii premium si tehnologii avansate. Cresterea pe segmentul de cablu digital a contribuit de asemenea la cresterea venitului mediu pe abonat”, a declarat pentru Wall Street Adina Deaconu, PR al UPC Romania.

Scaderea numarului de clienti pe televiziune analogica a fost cauzata atat de clientii care au migrat catre televiziunea digitala, dar si de utilizatorii din orasele mici care au ales operatorii alternativi locali, acestia oferind pachete cu mai putine programe si la preturi reduse.

In timp ce serviciile TV prin cablu digital au atras 23.300 de clienti noi intre iulie si 30 septembrie, numarul abonatilor la DTH a crescut mai putin, ajungand la 161.600 de oameni, in crestere cu 5.800 de abonati fata de finalul lui iunie.

“Cele doua tipuri de servicii se adreseaza unor categorii diferite de clienti. Serviciul de televiziune prin cablu digital este un produs premium, achizitionat in cea mai mare parte de clientii din marile orase care au migrat de la televiziunea analogica la cea digitala. Pe de alta parte, serviciul DTH se adreseaza cu precadere mediiilor rural si mic urban, unde serviciul de cablu TV este mai greu accesibil. Si pe acest segment inregistram cu o crestere semnificativa a numarului de clienti dupa o perioada in care am inregistrat aproximativ un numar egal de clienti de la trimestru la trimestru” a mai declarat Deaconu.

Printre elementele pe care UPC mizeaza in urmatoarea perioada pentru a creste pe televiziune se afla si serviciile de inalta definitie (UPC HD TV) lansate la 1 octombrie si care au atras 3.000 de clienti pana acum. Dintre acestia, 14% sunt clienti noi pentru UPC, 8% au migrat de la serviciul de televiziune analogica si 78% de la televiziunea digitala standard sau cu cablu digital.

Pe de alta parte, serviciile de internet au avut o crestere similara cu cele la DTH, numarul de utilizatori crescand cu 5.700 de persoane in T3, ajungand astfel la 256.400 de clienti.

Pe segmentul de telefonie fixa, UPC a ajuns la 144.500 de abonati, mai mult cu 4.000 de persoane fata de iunie anul acesta.

Un factor important al cresterii companiei pe acest segment a fost introducerea portabilitatii in octombrie anul trecut, UPC atragand intr-un an 44% din cele 51.291 de numere de telefonie fixa portate, adica 22.582 de numere, comparativ cu principalii sai competitori RCS&RDS si Romtelecom care au atras 9.959 de numere, respectiv 3.185 de numere.

Astfel portabilitatea a avut un rol esential pentru UPC avand in vedere ca in septembrie anul trecut, compania avea 120.600 de abonati la telefonie fixa.

In 2008, UPC a inregistrat pierderi de 100 milioane euro, la o cifra de afaceri de 137,6 milioane. Cifra de afaceri a companiei a scazut cu 21,5%, de la 167,3 milioane euro in urma cu doi ani, la 137,6 milioane euro in 2008.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri