Spania, a treia destinatie turistica mondiala, ar putea inregistra o scadere totala de 10% a numarului de turisti straini in 2009, ca urmare a crizei economice, a declarat secretarul de stat spaniol pentru turism Joan Mesquida, citat de AFP.
"Estimam pentru acest an o scadere a turismului international de circa 10%, la nivelul celei inregistrate de la inceputul anului. Dupa primele sapte luni, turismul international a scazut cu circa 10%. Circa 30 milioane turisti au venit in Spania", a spus Mesquida la postul spaniol public de radio, adaugand ca luna iulie a fost mai buna din acest punct de vedere ca iunie.

In schimb, oficialul spaniol a precizat ca turismul intern nu a fost prea afectat de criza, desi economia spaniola a intrat in recesiune la finalul lui 2008, potrivit NewsIn.

"Spaniolii nu au renuntat la vacante. Piata nationala de profil s-a comportat la fel ca in anul trecut, este o situatie care s-a inregistrat in mai multe tari europene", a mai spus Mesquida.

Turismul este o activitate esentiala in Spania, unde genereaza circa 11% din produsul intern brut (PIB) si ofera locuri de munca pentru aproape doua milioane de persoane, potrivit datelor guvernului.

Spania a fost in 2008 a treia destinatie turistica mondiala, dupa Franta si Statele Unite, a anuntat Organizatia mondiala a turismului (OMT). Atractia sa principala o reprezinta litoralul insorit, luat cu asalt de mai ales de turisti britanici, nemti, olandezi si francezi.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri