Volumul la nivelul Asociatiei, insumand vanzarile celor cinci membri producatori de bere - Heineken Romania, InBev Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries Bereprod (URBB) si Ursus Breweries - a inregistrat o crestere de 5,06%, pana la 8,3 mil. hl bere vanduti.
Aceasta crestere a volumului raportat de Asociatie reprezinta o consolidare a vanzarilor, rezultata din contributia Romaqua Group, companie care s-a alaturat Asociatiei la inceputul anului 2009, respectiv din fuziunea companiei Heineken cu Bere Mures.
“Este evident ca situatia mediului economic general are o influenta si asupra industriei de bere, desi impactul este mai mic fata de alte industrii. Previziunile pentru cea de a doua jumatate a anului sunt greu de facut in acest moment. Va trebui sa vedem cum se incheie sezonul de vara, dar si acesta deja da semne ca este mai slab decat in anii anteriori”, declara Stephan Maria Weber (foto), presedintele Asociatiei “Berarii Romaniei” si al producatorului Ursus Breweries.
Consumul local de bere este acoperit in proportie de 98% de productia interna.
La nivelul anului 2008, investitiile raportate de membrii Asociatiei insumau 200 mil. euro, industria berii asigurand un numar direct de 6.700 de locuri de munca , in timp ce contributia totala la bugetul de stat se ridica la 272 mil. euro.
Asociatia “Berarii Romaniei”a fost fondata in anul 2004 de producatorii de bere Heineken Romania, InBev Romania, URBB si Ursus Breweries , de la inceputul lui 2009 alaturandu-se si Romaqua Group. Membrii Asociatiei acopera peste 80% din industria berii din Romania.
Din anul 2008 Asociatia “Berarii Romaniei” este membra a organizatiei “Berarii Europei”.
Cititi si Primii trei berari ai Romaniei: Afaceri de sute de milioane si profit in scadere in 2008
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: