Al doilea producator rus de petrol, Lukoil, a anuntat un profit peste asteptari in primul trimestru din 2009, detasandu-se de rivalul Rosneft din punct de vedere al profitabilitatii per baril de petrol produs, informeaza Reuters.
Lukoil, din care grupul petrolier american ConocoPhilips detine o participatie de 20%, a raportat reducerea cheltuielilor operationale cu 35,4% in primul trimestru din 2009, la 1,23 miliarde dolari, fata de nivelul de 1,91 miliarde dolari inregistrat in perioada similara din 2008.

Costurile de extractie per baril de petrol au scazut in primul trimestru din 2009 cu aproximativ 20%, la 3,10 dolari pe baril de la nivelul de 3,86 dolari pe baril inregistrat in primul trimestru din 2008, anunta NewsIn.

"Rezultatele au fost bune, reducerea cheltuielilor reprezentand un lucru pozitiv, ce nu s-a datorat doar fluctuatiilor monetare", a declarat Lev Snykov, analist la VTBCapital, citat de Reuters.

Rivalul Rosneft, controlat de stat, a beneficiat de o reducere mai modesta a costurilor de productie in primul trimestru, care au scazut la 820 milioane dolari, fata de nivelul de 1,02 miliarde atins in primele trei luni din 2008.

Sectorul petrolier rus isi revine dupa un trimestru dezastruos, in care pretul la petrol a scazut foarte mult, insa autoritatile au mentinut politica de taxare conform cu datele din trimestrul precedent, cauzand pierderi unor giganti precum Lukoil sau Rosneft.

Vanzarile Lukoil in primele trei luni din 2009, excluzand accizele si tarifele pe export, s-au ridicat la 14,75 miliarde dolari, peste media analistilor chestionati de Reuters, ce mizau pe o performanta de 14,2 miliarde dolari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri