Daca in primul trimestru din acest an s-a observat o incetinire a ritmului de crestere pe piata apelor minerale, la nivelul intregului an se asteapta un avans de o singura cifra a industriei de profil, potrivit Danei Ichim.
La randul sau, Miruna Raclaru, corporate identity, public affairs&communication manager Romania&Moldova, spune ca situatia se datoreaza conditiilor economice si scaderii puterii de cumparare, insa aceste aspecte sunt specifice tuturor industriilor.
“Desi ritmul de crestere este scazut, noi estimam ca vom continua sa castigam cota de piata, brandurile noastre au o baza solida”, afirma Miruna Raclaru (foto).
Potrivit reprezentantilor Coca-Cola, brandul Dorna se afla in primele doua marci pe piata locala de profil, reprezentand totodata cel de-al doilea contribuitor la evolutia afacerilor companiei in 2008.
De asemenea, producatorul de bauturi racoritoare va avea pentru 2009 un buget de promovare mai mare decat anul trecut, reprezentantii companiei neprecizand valoarea sau ponderea acestuia din totalul investitiilor pentru acest an.
“Vom continua sa investim in imaginea si promovarea produselor noastre si in acest an, indiferent de contextul economic. Un brand se construieste si in vremuri frumoase si in vremuri mai dificile”, spune Dana Ichim.
Piata apelor minerale din Romania a avut in 2008 o valoare de aproximativ 509 mil. euro si un volum de 1,5 mld. litri.
Coca-Cola Romania a lansat la inceputul lunii mai o noua campanie de comunicare pentru brandul Dorna, incluzand spot TV, website, machete publicitare in presa, panouri outdoor, cinema si campanie de relatii publice.
Coca-Cola Hellenic Bottling Company (HBC) este a doua companie de imbuteliere a produselor Coca-Cola din lume. Compania deruleaza afaceri in 28 de tari, printre care Irlanda, Rusia, Estonia si Nigeria, are 41.000 de angajati si serveste peste 540 de milioane de consumatori.
Compania Coca-Cola HBC a fost infiinta in anul 2000 in urma fuziunii dintre Athena-Bottling Company S.A. si Coca-Cola Beverages plc.
Profitul inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) al companiei a raportat in 2008 o scadere de 4% pe pietele emergente, un factor care a contribuit la aceasta evolutie fiind fluctuatiile cursului de shimb. Astfel, valoarea EBITDA pe pietele emergente a fost de 256,4 mil. euro. Romania reprezinta a doua piata emergent, in functie de volumul vanzarilor anuale, din portofoliul Coca-Cola, dupa Rusia.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: