Chiar daca majoritatea companiilor afirma ca in 2009 o mare parte din cresteri vor proveni din migratia pasagerilor companiilor traditionale catre cele cu tarife scazute, Blue Air, cel mai mare operator aerian low-cost in 2008, nu asteapta cresteri spectaculoase din aceasta directie.
“Clientii companiilor traditionale nu se indreapta catre low-cost din cauza crizei, cu exceptia unui numar nesemnificativ. Doar un numar redus de pasageri ai liniilor traditionale au venit la Blue Air pentru a reduce costurile, insa intalnim si clienti ai companiei noastre care migreaza spre operatorii traditionali, fiind o fluctuatie normala”, declara Gheorghe Racaru (foto), director general al Blue Air.

In opinia sa, nu criza va duce la cresterea pietei low-cost din Romania in 2009, ci potentialul natural al acestui segment. “Nu poblemele operatorilor traditionali vor duce la ascensiunea pietei de low-cost. Ma astept ca piata operatorilor cu tarife scazute sa creasca in 2009 cu 12-15%, iar Blue Air isi propune un avans in ton cu piata”, adauga seful Blue Air.

Compania si-a propus sa transporte in 2009 circa 1,5 milioane de pasageri si o afaceri de circa 150 milioane de euro.

Pana in prezent, singura amprenta pe care criza financiara a lasat-o asupra Blue Air a fost scaderea curselor charter operate de companie. “In decembrie am resimtit din plin criza pe segmentul de chartere, care a inregistrat scaderi de 60% in comparatie cu aceeasi perioada a lui 2007”, declara Racaru.

Blue Air inchiriaza chartere in principal catre agentiile de turism, acest segment contribuind cu circa 10% la cifra de afaceri a companiei.

Totusi, numarul pasagerilor Blue Air este in crestere pe cursele regulate. “In luna ianuarie am transportat 75.000 de pasageri, cu 8.000 mai mult decat in prima a anului trecut”, a mai declarat Racaru, cu ocazia anuntarii cocesionarii Aeroportului International George Enescu din Bacau.

Blue Air va investi 45 milioane de euro in aeroportul din Bacau.

Actionarii operatorului aerian estimeaza ca isi vor amortiza investitia in urmatorii 25 de ani. “Mizam pe faptul ca in intervalul anilor 2013-2015 aeroportul din Bacau va inregistra anual un trafic de 1-1,5 milioane de pasageri“, a declarat directorul general al companiei, Gheorghe Racaru.

El mai pune ca odata cu semnarea acestui contract, aeroportul international George Enescu Bacau va fi cea de-a doua baza de operare pentru cursele Blue Air.

Contractul de concesiune ce va intra in vigoare pe 19 iuliea fost semnat pe 19 ianuarie 2009 si se va desfasura pe o perioada de 34 de ani de la data intrarii in vigoare, aceasta data fiind stabilita in maxim 180 de zile de la indeplinirea unor obligatii preliminare de catre partile semnatare.

Conform noului contract de concesiune, Blue Air va percepe companiilor concurente o anumita taxa pentru a opera pe aeroportul din Bacau.

Blue Air a transportat in luna ianuarie 75.000 de calatori, mai mult cu 8.000 fata de aceeasi perioada a anului trecut si anticipeaza un total de 1.500.000 de clienti pentru 2009.

Potrivit directorului general al Blue Air, deoarece este o situatie de criza se va opera de pe aeroportul Bacau doar pe destinatiile Italia, pentru ca este un drum scurt si este necesara o contitate de petrol mai mica. De asemenea, Racaru a subliniat ca firma contructoare ar putea fi Romstrade, deoarece face parte din grupul de firme in care este inclusa si compania Blue Air.

Directorul aeroportului Bacau, Radu Bondar, a declarat ca "vom demola pista complet si o vom reface, iar in perioada lucrarilor nu va fi inchisa mai mult de trei zile consecutiv". "Contractul de concesiune prevede si plata din parte Blue Air a unei redevente de 400.000-500.000 de euro pe an, iar suma totala va fi platita in 34 de ani", a mai mentionat Racaru.

In urma concesionarii aeroportului Bacau, o parte din obligatiile Blue Air sunt realizarea pistei de decolare-aterizare, extinderea platformelor in vederea asigurarii spatiilor de parcare si operare la sol a aeronavelor, realizarea unui nou terminal, precum si asigurarea sistemului de operare pentru bagaje la plecari si sosiri, realizarea unei cai de rurale noi, realizarea drumurilor de acces si altele.

De pe aeroportul "George Enescu" Bacau opereaza in prezent trei companii aeriene, Tarom, Carpater si Blue Air.

Blue Air opereaza in orarul de iarna, 26 octombrie 2008 - 28 martie 2009 cu plecare din Bacau catre Roma si Torino. Pentru orarul de vara, 29 martie - 24 octombrie anul acesta, Blue Air isi va mentine cele doua destinatii pe care le opereaza in prezent, la care se vor adauga alte doua noi curse, respectiv Bologna si Milano.

Flota companiei Blue Air este constituita in prezent din sapte aeronave Boeing 737: trei aeronave seria 737 – 300, doua aeronave seria 737 – 400 si doua aeronave 737 – 800 Next Generation (avand o capacitate de 189 de locuri).



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri