La Konica Minolta, firma care comercializeaza doar imprimante laser, s-au constatat cresteri importante mai ales in segmentul echipamentelor color. Vera Mocanu cifreaza aceste evolutii dupa cum urmeaza: In 2004, am inregistrat cresteri cu 17% fata de 2003 in ceea ce priveste numarul imprimantelor monocrome si cresteri cu 84% in ceea ce priveste numarul imprimantelor laser color vandute, iar pe primul semestru din 2005 numarul imprimantelor laser color vandute a inregistrat o crestere cu 135% fata de perioada similara din 2004. Anul trecut, Konica Minolta a facut trecerea de la copiatoarele analogice la cele digitale, care pot fi folosite ca imprimante de retea si chiar ca faxuri. si pe aceasta gama, numarul unitatilor color vandute in primul semestru al acestui an a fost cu 367% mai mare fata de primul semestru al anului 2004. In ce priveste liderul de piata in imprimare, Hewlett Packard, Irinel Ilie, director al departamentului de solutii pentru imagine digitala si imprimare, spune ca HP si-a dublat valoric businessul total de imprimare in ultimii trei ani. De altfel, gigantul american face eforturi de dezvoltare a gustului pentru multifunctionale si de promovare a atuurilor lor, iar piata romanesca a raspuns pozitiv la aceasta tendinta. Multifunctionalele castiga accelerat si consecvent teren; atat numarul de unitati cat si valoarea acestui business s-au dublat in fiecare an.
Se poate vorbi de o maturizare a clientului roman, constatata de actorii importanti din piata. De asemenea, piata romaneasca de imprimante este extrem de competitiva si legata de piata europeana. Comparativ cu pietele mai dezvoltate din Europa, estimez ca suntem putin in urma la imprimantele si multifunctionalele foto (din cauza penetrarii mai tarzii a camerelor foto digitale), spune stefan Daniel, Branch Manager la Lexmark, dar raportul multifunctionale-imprimante evolueaza rapid spre procentele uzuale in Europa, si in acelasi timp ritmul de crestere la imprimantele laser entry level este chiar mai ridicat fata de alte piete. Sunt relevante cateva cifre referitoare la cresterea vanzarilor de echipamente in ultimii doi ani: s-au vandut cu 48% mai multe imprimante laser si cu 20% mai multe echipamente multifunctionale. Aceasta crestere va fi sustinuta si in 2005, estimandu-se evolutii de 40% pentru imprimante si 30% pentru echipamente multifunctionale.
S-a ajuns ca in aceasta vara sa vindem mai multe multifunctionale decat imprimante in piata utilizatorilor casnici si birourilor mici.
Irinel Ilie,
director al departamentului de solutii pentru imagine digitala si imprimare HP Romania
Ce spun retailerii
CG&GC: Din punctul nostru de vedere, vanzarile de astfel de echipamente au avut o evolutie spectaculoasa. Cu doi ani in urma, clientii nici nu voiau sa auda de produse din categoria all in one. Acum, sunt interesati de o masina complexa, mica si care sa le ofere cat mai multe functiuni. Costul spatiului a inceput sa devina o problema acuta, lucru care s-a vazut in vanzarile de astfel de echipamente.
Flamingo: De anul acesta, de cand au scazut preturile la multifunctionale, putem vorbi de o crestere a interesului pentru aceste produse. Aceasta crestere a fost foarte vizibila in prima parte a anului, iar in ultimele luni s-a mentinut o cerere constanta, din cauza perioadei de vacanta.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: