Grupul Teraplast Bistrita, unul dintre cei mai mari producatori de PVC din Romania, urmeaza sa investeasca 66 de milioane de euro in urmatorii cinci ani pentru relocare, extinderea capacitatilor de productie si diversificarea portofoliului de produse, a declarat directorul companiei, Emanoil Viciu.
"Avem un plan de investitii bine conturat, directionat spre metinerea noastra ca unul dintre principalii jucatori de pe piata romaneasca a materialelor de constructii si chiar din Europa de sud-est. Investitiile noastre vizeaza dezvoltarea gamei de produse, cresterea calitatii acestora la standarde europene prin achizitionarea de tehnologii de varf precum si realizarea de ample lucrari de retehnologizare" a declarat, citat de NewsIn, directorul general si totodata presedintele consiliului de administrare al Teraplast, Emanoil Viciu.

Potrivit directorului companiei, Grupul Teraplast Bistrita se afla in proces de relocare a tuturor facilitatilor sale de productie intr-un singur amplasament in afara orasului Bistrita, actiune ce urmeaza a se incheia la sfarsitul anului 2008. Relocarea se va face pe o suprafata de aproape 20 de hectare pe un teren unde Teraplast dezvolta un parc industrial situat la aproximativ 10 kilometri de Bistrita in localitatea Saratel.

"Avand o experienta de peste 30 de ani in prelucrarea maselor plastice, planul de investitii este o etapa fireasca a dezvoltarii companiei, deoarece ne dorim sa devenim cel mai mare funizor de solutii si sisteme integrate in domeniul instalatiilor si amenajarilor. Concentrarea activitatilor intr-o locatie unica va optimiza fluxurile de productie si va fluidiza aprovizionarea si distributia", a spus Emanoil Viciu.

Reprezentantii companiei sustin ca in perioada 2008-2013 vor investi 56 milioane de euro pentru relocare, cresterea capacitatii de productie si dezvoltarea de noi produse, iar pentru perioda 2010-2013 au in plan alte investitii care se ridica la 10 milioane de euro.

"Ne gandim la abordarea unor noi domenii, dar si la extinderea regionala ceea ce inseamna chiar si achizitii de companii. Vizam tari cu potential precum Serbia, Bulgaria, Ucraina si chiar Ungaria", sustine Viciu.

Potrivit acestuia, terenul care va fi eliberat in urma relocarii, 6,5 ha, urmeaza a fi vandut sau folosit pentru dezvoltarea unor proiecte imobiliare in parteneriat alaturi de companii din domeniul imobiliar.

Conform datelor furnizate de companie saptamana trecuta, Grupul Teraplast Bistrita a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri totala de peste 70 milioane euro, in crestere cu 49% fata de anul precedent si previzioneaza o crestere de 30% in 2008. Potrivit Teraplast, compania intentioneaza sa-si listeze circa 25% din actiuni la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), prospectul preliminar de oferta publica initiala fiind aprobat de catre Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (CNVM) in sedinta din data de 31 ianuarie 2007.

Grupul Teraplast Bistrita include, pe langa compania cu acelasi nume, firmele Plastsistem si Politub, in cadrul carora Teraplast detine participatii in proportie de 70%, respectiv 50% din totalul titlurilor. Plastsistem produce panouri sandwich pentru constructii comerciale si industriale, iar Politub produce tuburi din polietilena pentru retelele de gaz si apa. Brandul Teraplast a aparut in anul 1990, dupa divizarea Intreprinderii de Materiale de Constructii a municipiului Bistrita, noua firma ingloband sectiile de teracota si de prelucrare a maselor plastice.

Teraplast are patru actionari principali, care detin impreuna 94% din actiuni: SIF 1 (Banat-Crisana), Marley Ungaria (membra a grupului belgian Aliaxis) si doua persoane fizice. Grupul are capacitati de productie pe o suprafata de circa 20 de hectare, iar numarul de angajati ajunge la 682 de persoane.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri