Boie a precizat ca Romania este o piata relativ stabia in ceea ce priveste riscurile pe care le presupune disciplina platilor la medicamente. “In Cehia, Zentiva este numarul unu in topul producatorilor de medicamente, iar aceasta se datoreaza faptului ca acolo exista o prescriptie medicala a brand-ului, si nu a genericelor, asa cum se intampla in Romania. La noi, trebuie sa promovezi molecula si nu brand-ul”, a mai spus managerul de la Zentiva.
In privinta previziunilor pentru piata interna a produselor antiobezitate, reprezentantii Zentiva declara ca tendinta este de crestere, in conditiile in care consumul de produse fara prescriptie medicala (OTC) scade pe masura ce pacientii sunt mai bine informati.
“Anul viitor, cifrele vor continua sa cresca pentru medicamentele cu prescriptie medicala, mai ales in ceea ce priveste volumul de vanzari si numarul de pacienti tratati. Scopul nostru este sa avem 6.000 de pacienti pe luna noi din cei 4 milioane afectati de obezitate”, a explicat Boie.
In trimestrul al doilea, producatorul de medicamente a afisat un profit net de 3,12 milioane de lei, de 2 ori mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Zentiva N.V., companie farmaceutica internationala, este cotata la Bursele de Valori din Praga si din Londra, cel mai mare actionar fiind Sanofi-Aventis (24,9%). Compania Zentiva SA Romania a fost contruita pe bazele Uzinei de Medicamente Bucuresti, infiintata in anul 1962. In anul 1998, denumirea societatii devine Sicomed SA.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: