Atu-ul principal al japonezilor in lupta cu americanii este abordarea mai pregnanta a segmentului automobilelor ecologice. Modelul cel mai popular al producatorului japonez adresat clinetiilor american preocupati de protectia mediului este Prius. Un alt model cu priza la publicul din Statele Unite si a preciat in aceeasi masura si de europeni este noul RAV-4.
In incercarea de a atinge 10 milioane de unitati comercializate Toyota porneste ofensiva pe cel mai important segment pe care activeaza concurentul direct General Motors, lansand camioneta full-size Tundra. Noua utilitara reprezinta modelul cu cel mai mare motor montat pe un model de catre niponi. Propulsorul are o capacitate de 5.7 litri dezvoltand 381 de cai putere si un cuplu de 401 nm.
Pentru pietele in curs de dezvoltare niponii pregatesc un autoturism low-cost ce va fi lansat chiar in 2009. Locatia, cea mai probabila, pentru asamblarea unui astfel de model va fi India, pe lista mai figurand si Brazilia. Viitoarea unitate de productie va avea o capacitate de productie de 100.000 unitati annual.
Prognoza vanzarilor pentru 2009 include si vanzarile diviziilor Hino Motors si Daihatsu Motor, producatori la care grupul mama detine capital majoritar. In 2006 japonezii au comercializat 8,8 milioane de unitati, pentru acest an Toyota se asteapta la vanzari globale de 9,34 milioane de unitati.
Toyota Romania are ca tinta de vanzari un numar de 9.000 de unitati, o valoare aparent infima comparativ cu ambitiile globale ale producatorului japonez. In perioada de sapte luni, ianuarie-iulie 2007, pe piata romaneasca s-au comercializat un numar de 4882 de autoturisme si 433 de autovehicule comerciale usoare.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: