Netflix a reușit să depășească așteptările analiștilor pentru al doilea trimestru din 2024, atât în ceea ce privește veniturile, cât și profitul. De asemenea, analiștii casei de brokeraj Tradeville notează că baza de abonați s-a majorat peste nivelul anticipat, iar opțiunea de abonament cu publicitate a crescut fulminant, sugerând că strategia companiei ese eficientă și sustenabilă, în ciuda faptului că o parte din utilizatori au criticat puternic noul tip de abonament.

Netflix este liderul pieței globale de streaming, oferind o gama largă de servicii în peste 190 de țări, în 78 dintre ele fiind lider de piață, dominând Europa, America de Sud și Australia.

Abonamentele Netflix cu reclame incluse – aproape jumătate din utilizatorii Netflix le preferă

Conducerea Netflix a menționat că progresul companiei continuă să fie susținut de introducerea abonamentului cu publicitate, care a crescut cu 34% față de trimestrul anterior. Compania plănuiește să extindă această strategie pentru a atrage mai mulți abonați pentru care costul abonamentului contează foarte mult, dar și pentru a crește veniturile din publicitate.

Abonamentul Netflix ieftin dar care include și publicitate, precum și interzicerea partajării conturilor au primit în mod surprinzător reacții pozitive din partea clienților, compania adăugând 8 milioane de abonați noi în ultimul trimestru.

”Datorită marjei nete și profitabilității ridicate, Netflix are resursele financiare necesare pentru a continua să investească în conținut și tehnologii noi, cum ar fi inteligența artificială. Aceste atuuri strategice ar putea oferi Netflix avantajul de a rămâne competitiv în 2024 și de a rezista cu succes în fața principalilor săi concurenți - Amazon Prime Video și Disney+, precum și HBO Max, Paramount+, Hulu și Apple”, notează Bogdan Maioreanu, analist în platformei sociale de tranzacționare și investiții eToro.

45% din toate abonamentele Netflix sunt acum bazate pe publicitate și acest lucru rezolvă două probleme pentru companie: o scădere a costurilor pentru telespectatori și o creștere a veniturilor și a profiturilor pentru companie.

Rezultate financiare Netflix în trimestrul al doilea

Netflix a raportat rezultate financiare pentru al doilea trimestru din 2024 care au depășit așteptările analiștilor. Compania a înregistrat un profit/acțiune (EPS) GAAP de 4,88 dolari, depășind estimările de 4,74 dolari.

De asemenea, veniturile operaționale s-au situat la valoarea de 9,56 mld. dolari (+16.7% vs. T2 2023), comparativ cu așteptările de 9,53 mld. dolari, în timp ce marja operațională s-a îmbunătățit și ea, ajungând la 27%, în creștere de la 22% în T2 2023.

ARPU (venitul mediu per utilizator) în SUA și Canada s-a majorat la 17,30 dolari, în creștere față de 16,64 dolari în trimestrul precedent și 16,18 dolari în aceeași perioadă a anului trecut.

Cu toate acestea, cel mai mare deficit față de consensul analiștilor a fost înregistrat în cadrul fluxului de numerar liber (FCF), care a scăzut la 1,21 mld. dolari, de la 1,34 mld. dolari în urmă cu un an și de la 2,14 mld. dolari în trimestrul trecut. În acest caz, analiștii anticipau un nivel de 1,6 mld. dolari.

Totodată, Netflix a adăugat 8,05 milioane de abonați noi în acest trimestru, ajungând la un total de 277,65 milioane abonați globali și depășind estimările analiștilor, care previzionau o valoare de 274,4 milioane.

Cine controlează Netflix

Netflix este deținut majoritar de investitiorii instituționali, care controlează aproape 85% din totalul acțiunilor. Reed Hastings, cofondator Netflix, deține aproximativ 2% din acțiunile companiei. Netflix se bucură de una dintre cele mai mari participații ale investitorilor instituționali din intreagă industrie de servicii de televiziune, Vanguard Group fiind cel mai mare acționar, cu o participație de 8,05%, urmat de Blackrock, cu o cota de 4,8%, și de FMR LLC, care deține 4,4% din totalul acțiunilor. Compania deține o pondere de 0,64% în indicele de referință american S&P 500, situându-se pe locul 23 în topul celor mai mari companii.

Sursa foto: Netflix / Captura ecran serial Breaking Bad

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri