Great Wall, un producător care a făcut furori în România în anii 2000, a anunțat închiderea sediului european din Munchen ca urmare a încetinirii vânzărilor de mașini electrice. Chinezii se pun la adăpost și de potențialele taxe vamale suplimentare ce ar putea fi impuse în interiorul Uniunii Europene și care ar lovi direct producătorii de mașini electrice din China, notează Automotive News.

Cu doar câteva zile înainte ca reprezentanții Comisiei Europene să prezinte rezultatele preliminare ale anchetei deschise pentru a investiga practicile presupus incorecte ale producătorilor chinezi în Europa, o marcă cu vechime își anunță ieșirea parțială din regiune. Great Wall nu va opri comercializarea de mașini pe Bătrânul continent, dar sediul din Germania va avea lacătul pe ușă începând din 31 august.

Great Wall Wey 05, al doilea cel mai bine vândut model al GWM în Europa

Decizia vine după sine cu terminarea contractelor celor 100 de angajați locali, în timp ce operațiunile comerciale vor fi supervizate direct din China. Mașinile Great Wall sunt vândute pe piețe precum Germania și Marea Britanie, cel mai popular model fiind hatchback-ul de oraș Ora 03, cunoscut anterior ca Ora Funky Cat.

„Este, mai degrabă, o schimbare operațională și de optimizare, în contextul situației dificile [din Europa],” se arată într-un comunicat. Printre motivele menționate de Great Wall pentru această decizie se numără și scăderea pieței de EV-uri din Germania, dar și „războiul” discount-urilor care forțează jucătorii din segmentul electricelor să-și micșoreze marjele de profit pentru a rămâne competitivi.

De asemenea, Great Wall vrea să evite „pericolul foarte real reprezentat de taxele punitive” ce ar putea fi aplicate importurilor auto din China. „Asta duce la un nivel ridicat de nesiguranță pentru un producător cu o gamă formată din EV-uri, așa cum e Great Wall,” a precizat compania.

Great Wall 07, versiunea cu patru uși a modelului 03, cunoscut în trecut ca Grand Cat

Totuși, Great Wall are soluții. Încă de anul trecut, chinezii au anunțat că analizează mai multe locații pentru a construi o uzină europeană. Țări ca Republica Cehă, Germania și Ungaria sunt luate în calcul, o altă strategie fiind importarea de modele Great Wall cu motoare termice. Acestea nu vor fi afectate de taxele mărite care ar putea fi impuse după luna iulie a acestui an, atunci când vor fi publicate rezultatele finale ale anchetei.

În primele patru lui ale anului, Great Wall a vândut 1.621 de unități, o creștere cu 147% față de aceeași perioadă a anului trecut. Dintre acestea, modelul Ora 03 a fost best-sellerul incontestabil cu 1.149 de mașini vândute. În curând, Great Wall va lansa în Europa modelul 07 electric, o berlină cunoscută anterior ca Lightning Cat. Modelul va fi disponibil în Germania și Marea Britanie. În prezent, Great Wall nu este prezent în România.

Sursa foto: Great Wall Motors

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri