În mod normal, cel mai important model ce va fi găzduit de standul niponilor de la Suzuki este un concept ce prefațează până la cel mai mic detaliu viitorul Swift. Dar noi am pășit ceva mai departe și vă prezentăm micro-mașinile Suzuki care ar trebui, în teorie, să respecte tema „răspunsuri pentru o viață palpitantă în lumea întreagă” pe care constructorul a ales-o pentru ediția din acest an a Japan Mobility Show. Rămâne de văzut unde se ascunde aventura...
Suzuki este un producător care ne este familiar mai ales ca urmare a faptului că asiaticii au decis să construiască modelul de oraș Swift în Ungaria vecină în locul României. Pe lângă asta, Suzuki și-a construit un renume grație modelelor sale robuste de off-road, inclusiv Vitara și Jimny. Dacă cel dintâi a devenit tot mai mare, urmând parcă poteca bătătorită de Toyota RAV-4, Jimny a rămas un model compact, dar perfect abil pe teren, dispariția sa temporară de pe piața europeană fiind cauzată de motorizările poluante.
Dar paleta de modele a mărcii este mult mai variată pe piața japoneză, autoritățile locale permițând mărcilor „de casă” să comercializeze micro-mașini cu proporții ciudate care respectă regulamentul Kei, de unde și numele împământenit de Kei cars. Acestea sunt cele mai mici mașini cu care poți călători pe autostrăzile nipone, iar legislația limitează atât dimensiunile, cât și cilindreea maximă a unui automobil Kei. Mașina din primele imagini este un Kei car electric denumit Suzuki eWX și se laudă cu o autonomie de 143 mile sau 230 de kilometri, adică la fel ca o Dacia Spring.
Citeste si:
Cum informațiile despre acest concept nu sunt multe, am decis să trecem în revistă și restul prototipurilor ce pot fi găsite la standul Suzuki. Dacă schimbăm o literă în numele lui eWX, înlocuind W cu V, putem vorbi despre eVX, primul „EV menit pentru piața globală” de la Suzuki. Cu alura unui crossover compact, asemeni lui MX-30, micul model va veni cu tracțiune integrală și o autonomie de 500 de kilometri (deci mult mai mult decât anterior-menționata Mazda care abia ajunge la 250 kilometri în condiții ideale).
Revenind în lumea Kei, Suzuki a dezvăluit încă două mașinuțe butucănoase, niște adevărate MPV-uri cu rotițe mici și cu niște plafoane foarte înalte. Unul se numește Suzuki e Every Concept, iar celălalt a fost denumit Spacia Concept. Daihatsu și Toyota au pus umărul la dezvoltarea lui e Every, astfel că versiuni ale acestuia cu sigla celorlalți doi constructori vor împânzi Japonia, fiecare cu o autonomie de 200 de kilometri.
Citeste si:
În schimb, Spacia vine să înlocuiască actuala generație a modelului cu acest nume ce se află în producție din 2017. Ambele Kei cars par a fi gata să intre în producția de serie și tot acaelași lucru se poate spune și despre modelul Custom Concept care vine cu aceeași formă a caroseriei, dar o parte frontală mult mai puțin drăguță. Tocmai de aceea am decis să-l sărim din colecția foto și să trecem la cel mai important model, cel puțin pentru europeni: Swift.
Am început articolul vorbind despre Swift și-l vom încheia tot în aceeași linie căci japonezii s-au muncit să prefațeze următoarea generație (a patra după numărătoarea noastră) într-o formă foarte apropiată de producție. Vorbim aici despre un design evolutiv cu o capotă în stilul mai vechilor Mini Cooper și o grilă mai rotunjită și ceva mai mică decât pe facelift-ul generației a treia. Mașina nu a crescut pentru a ieși din clasa supermini, iar Suzuki spune că sub capotă se ascunde un motor „foarte eficient”, fără să ne spună de care. Ar fi logic să vedem și tehnologie mild-hybrid și poate chiar și o variantă electrică!
Citeste si:
Sursa foto: Suzuki
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: