Pyxis Ocean, un cargobot echipat cu vele gigantice și rigide a pornit în călătoria sa inaugurală, notează BBC. Firma de transport maritim Cargill, care a comandat nava, speră că această tehnologie va ajuta industria să se îndrepte spre un viitor mai ecologic.

Pânzele WindWings sunt concepute pentru a reduce consumul de combustibil și, prin urmare, amprenta de carbon a transportului maritim.

Se estimează că această industrie este responsabilă pentru aproximativ 2,1% din emisiile globale de dioxid de carbon (CO2).

Călătoria inaugurală a navei Pyxis Ocean, din China până în Brazilia, va reprezenta primul test real al pânzei WindWings și o oportunitate de a evalua dacă întoarcerea la modul tradițional de propulsie a navelor ar putea fi calea de urmat pentru transportul de mărfuri pe mare.

Lăsate în jos atunci când nava se află în port, aripile se deschid atunci când se află în largul mării. Acestea au o înălțime de 37,5 m și sunt construite din același material ca și turbinele eoliene, pentru a fi mai durabile.

Dacă o navă poate fi purtată de vânt, în loc să se bazeze exclusiv pe motor, se estimează că, în cele din urmă, emisiile de carbon vor fi reduse cu 30%.

Jan Dieleman, președintele Cargill Ocean Transportation, a declarat că industria se află într-o "călătorie spre decarbonizare". El a recunoscut că aceasta nu este soluția unică ce va rezolva problema poluării, dar a spus că tehnologia WindWings demonstrează cât de repede se schimbă lucrurile.

"În urmă cu cinci, șase ani, dacă întrebai oamenii din domeniul transportului maritim despre decarbonizare, ei ar fi spus: "Ei bine, va fi foarte dificil, nu cred că acest lucru se va întâmpla prea curând"", a declarat el pentru BBC.

Pyxis Ocean va avea nevoie de aproximativ șase săptămâni pentru a ajunge la destinație. Aceasta a fost dezvoltată de firma britanică BAR Technologies.

Sursa foto: Cargil

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri