Internetul a reprezentat 5,9% din intreaga piata americana de publicitate, estimata la 286 miliarde dolari, in crestere fata de nivelul de 4,7% inregistrat cu un an inainte, se arata in studiul Advertising Bureau.
Studiul a aratat ca agentiile de publicitate sunt destul de pretentioase atunci cand trebuie sa-si plaseze reclamele pe net, mai ales in privinta rezultatelor. Companiile aloca mai mult pe publicitate numai daca publicul raspunde favorabil la produsul sau serviciul oferit.
"Cota de piata a primelor zece site-uri de top a scazut de la 72% la 69% in detrimentul bloggurilor si a siteu-rilor interactive", sustine un analist al Kaufman Bros.
“Trendul e in continua crestere in America, companiile alocand sume tot mai mari publicitatii pe Internet, dezvoltand platforme inovative si eficiente pentru a transmite informatiile consumatorilor”, sustine directorul general al Advertising Bureau, Randall Rothenberg.
Publicitatea prin motoarele de cautare, in special Google si Yahoo, continua sa aduca cele mai mari incasari pentru publicitatea interactiva. Anul trecut, acestea au reprezentat 40% din cheltuielile cu segmentul publicitar online, adica 6,8 mld. dolari.
Publicitatea de tip "display" a generat incasari de 3,7 miliarde dolari anul trecut (2,75 miliarde euro), reprezentand 22% din totalul cheltuielilor alocate publicitatii online, in timp ce anunturile de mica publicitate si-au adjudecat 18% din acest total, insemnand 3,1 miliarde dolari (2,3 miliarde euro).
Pe categorii, producatorii de bunuri de larg consum, automobile si servicii financiare au cumparat mai multa publicitate in 2006. Producatorii de hardware si software si-au adjudecat doar 10%, cu trei procente mai putin decat anul precedent, mai informeaza studiul PricewaterhouseCoopers.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: