Peste 80% dintre ofertele trimise în acest moment către clienți sunt pe email. Unele arată mai bine, altele sunt doar niște fișiere excel. Unele au și câteva explicații, altele sunt doar atașamente și faimosul "Bună ziua, v-am atașat oferta".

Opinie scrisă de Răzvan Căzănescu, fondatorul TBF.

Această metodă este atât de răspândită pentru că este rapidă și necesită cel mai mic efort.

Însă în același timp este metoda cu cea mai mică rată de conversie.

Ideea este următoarea. În momentul în care ai trimis o ofertă pe email, potențialul tău client nu va face altceva decât să caute cu cea mai mare viteză prețul. Iar apoi dacă i se pare convenabil, va citi restul ofertei.

Mai mult, orice obiecție îi apare în minte devine realitate, devine fapt pur și simplu pentru că nu este nimeni aproape care să îi ofere explicațiile necesare. Iar dacă consideri că potențialul client își va lua din timpul lui să îți scrie acele obiecții înseamnă că avem nevoie să ne întoarcem pe partea cealaltă pentru că tocmai ne-am trezit dintr-un vis frumos.

Soluția? Prezintă ofertele verbal, nu le mai trimite pe email.

Stabilește o întâlnire online sau la telefon de 5 minute în care să prezinți oferta clientului. Dacă are o obiecție sau vezi că sunt lucruri care îl demotivează, ești acolo să rezolvi. Să explici.

Așa că în loc să spui "Vă voi trimite oferta pe email azi" spune "Pot să vă dau un telefon la 16:00 pentru a vă prezenta oferta? Durează doar 5 minute."

Fiecare lider ar trebui să își găsească metoda potrivită de învățare. Chiar dacă toți citim, nu o facem toți la fel

Este deja un clișeu faptul că orice lider de companie are nevoie să învețe constant dacă vrea să crească și să rămână relevant în piață.

Iar metoda principală pe care o practică majoritatea liderilor este cititul. Este simplă. Este la îndemâna oricui. Este rapidă. Și se poate face oriunde.

Însă deși tehnica este aceeași, modalitatea prin care fiecare lider alege să îngurgiteze informația este diferită.

Bill Gates avea faimoasa săptămână de gândit (Think Week). Se retrăgea într-un loc izolat și citea non stop. Frecvența acestor săptămâni era cel puțin o dată la trimestru.

Warren Buffet își petrece zilnic 3-4 ore doar pe citit.

Alții folosesc un think day săptămânal. Pentru mine este miercurea și este ziua în care doar citesc și gândesc activ. Când spun gândesc activ, spun că gândesc prin scris sau desenat.

De mai bine de 10 ani folosesc tehnica de speed reading pentru a parcurge o carte în fiecare dimineață timp de 30 de minute.

Ideea este că fiecare dintre noi are nevoie să își găsească metoda preferată de a devora informație. Testează și vezi care ți se potrivește pentru că fie că vrem să credem sau nu, dacă nu învățam mai repede decât competiția, suntem pe cale să pierdem jocul.

Sursa foto: Răzvan Căzănescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri