Muntele este văzut ca o destinație turistică pentru tot anul, iar cei cu proprietăți în zonele montane pot genera chirii pentru perioade mai lungi de timp, prin urmare, interesul pentru investitorilor în imobiliare a crescut semnificativ în acest an.

Criza sanitară a adus schimbări majore pe toate palierele, la nivel global. Unul dintre lucrurile interesante este că proprietățile din zone turistice montane au devenit tot mai atractive pentru investitori, conform studiului anual Savills “Raportul Ski, Iarnă 2021-22”.

Chiar dacă primul trimestru din 2021 a fost vizibil afectat din punct de vedere al cererilor, volumul tranzacțiilor s-a dublat față de anul precedent și a apărut o concurență acerbă pe această nișă, în special pentru proprietățile premium din cele mai exclusiviste stațiuni montane din lume.

Proprietățile care erau de vânzare de câteva luni, sau chiar ani, și-au găsit, în această perioadă, cumpărători dornici să iasă din zonele urbane, ca urmare a restricțiilor cauzate de criza sanitară și impactul acesteia privind munca de acasă, arată raportul Savills.

Deși ar fi nerealist să ne așteptăm ca România să ajungă vreodată în topul destinațiilor de schi din Europa, stațiunile montane românești au un potențial de dezvoltare ridicat și ar putea atrage investitori în următorii ani.

„Avantajul unei investiții într-o proprietate aflată într-o stațiune montană este dat de faptul că aici turismul are continuitate, spre deosebire de turismul de pe litoral, spre exemplu. Deținerea unei proprietăți la munte asigură, astfel, un venit stabil pe tot parcursul anului. Pe piața locală au apărut deja dezvoltatori care oferă posibilitatea de a investi în proprietăți aflate în stațiuni montane precum Brașov sau Sinaia”, a declarat, într-un comunicat remis redacției, Ilinca Timofte, Research Analyst Crosspoint Real Estate.

Printre aceștia, cei de la Nordis au proiecte în derulare în cele două orașe, dezvoltând ansamblu mixte care cuprind atât componenta turistică, dar și cea rezidențială.

Pornind de la această oportunitate, în următorii ani astfel de active ar putea atrage o serie de investitori, majoritatea locali.

”Pentru ca acest gen de activ alternativ să devină atrăgător și pentru investitori instituționali, stațiunile montane din România ar trebui să atragă un număr semnificativ de turiști străini, iar acest lucru depinde în mare măsură de investițiile publice făcute în promovarea și dezvoltarea zonelor cu potențial turistic din țară”, adaugă Timofte.

Înainte de pandemie, achiziționarea unei proprietăți dintr-o stațiune montană era considerată ca o fiind o investiție a unei restrânse categorii de oameni cu venituri foarte mari, însă experiența Covid-19 a adus o creștere semnificativă în rândul acestora pentru astfel de achiziții. În urma blocajelor succesive aduse de criza sanitară, tot mai mulți oameni caută acum spații cât mai deschise, aer curat și o viață mai bună, iar datorită acestor lucruri, proprietățile din zonele montane nu au fost niciodată mai căutate ca acum, precizează studiul.

Sursa foto: Facebook / Căbănuța din Pădure

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri