Cu o piață a muncii aflată într-o continuă schimbare în materie de oportunități, dar mai ales în materie de modalități de recrutare, angajații își dezvoltă noi tendințe de mobilitate. Astfel, un studiu realizat de către Reveal Marketing Research privind comportamentul angajaților și digitalizarea procesului de căutare a unui loc de muncă, arată că peste jumătate dintre români (52%) și-au căutat un loc de muncă în ultimul an.

45% dintre angajații din România vor job-uri mai flexibile

Așadar, la aproape un an și jumătate de la debutul pandemiei, candidații încep să pună accent pe satisfacții non-materiale, respectiv flexibilitate, această caracteristică fiind menționată de 45% dintre respondenții acestui studiu.

Frecventarea platformelor de recrutare începe să devină o normalitate

Jumătate dintre respndenții acestui studiu au declarat că au intenționat să-și schimbe jobul și 30% declară că încă frecventeaza platformele de recrutare de câteva ori pe săptămână. În ceea ce privește platformele de recrutare, una din măsurile observate de aplicanți este că acestea s-au adaptat curentului actual de muncă în sistem hibrid și au creat filtre de căutare în acest sens (33%).

De asemenea, platformele s-au îmbunătățit și pe partea de conținut și oferă informații mai detaliate cu privire la un anumit post deschis (25%) și sunt mai user friendly (10%).

România digitală. Ce device-uri folosesc românii pentru a accesa platformele de recrutare?

În ceea ce privește device-urile pe care românii le folosesc pentru a accesa platformele de recrutare, conform studiului, smartphone-ul este primul în topul device-urilor pe care românii le folosesc atunci când accesează platformele de recrutare (46%), urmat de laptop / PC (54%).

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri