Problemele care au apărut la Facebook, WhatsApp și Instagram au loc la scurt timp după ce un fost angajat al Facebook a făcut publice mai multe informații din interiorul companiei, care zdruncină puternic imaginea rețelei sociale.
Frances Haugen, o fostă angajată a Facebook a declarat pentru Wall Street Journal că ori de câte ori a existat o dilemă morală la nivelul companiei între binele public și câștigurile propriu-zise ale Facebook, organizația a ales să pună mai presus de toate binele acesteia. Fosta angajată a depus plângeri în mod anonim și a arătat cum platforma crește gradul de ură și de dezinformare.
Haugen, care a lucrat la Google și Pinterest înainte de a se alătura Facebook în 2019, a spus că a cerut să lucreze într-o zonă a companiei care luptă împotriva dezinformării, deoarece a pierdut un prieten din cauza teoriilor conspirației online, a spus ea, potrivit AP.
Facebook, din nou și din nou, a arătat că alege profitul în pofida siguranței.
Frances Haugen, o fostă angajată a Facebook
Haugen, care va depune mărturie în fața Congresului săptămâna aceasta, a spus că speră că, venind în față, guvernul va pune în aplicare reglementări care să guverneze activitățile companiei.
Ea a spus că Facebook a dezactivat prematur măsurile de protecție concepute pentru a contracara dezinformarea, după ce Joe Biden l-a învins pe Donald Trump anul trecut. Fosta angajată susține că afacerea fondată de Mark Zuckerberg a contribuit la atacul nemaiîntâlnit de la Capitoliu din 6 ianuarie 2021.
Citește și: Probleme la Facebook, WhatsApp și Instagram. Din ce cauze nu mai merg rețelele sociale
Foto: Unsplash
După alegeri, compania a dizolvat o unitate de integritate civică în care lucrase, moment despre care Haugen spune că a fost un punct de cotitură, pentru că a realizat că Facebook nu va investi, de fapt, niciodată bani pentru ca rețeaua socială să nu se transforme în ceva periculos.
Haugen a declarat că o schimbare din 2018 a fluxului de conținut a contribuit la mai multă diviziune și rea voință într-o rețea aparent creată pentru a apropia oamenii. Este vorba despre un algoritm care favorizează conținutul care promovează discursuri ale urii. De ce s-a ajuns aici? Pentru că acest algoritm se pare că promovează mai multe reclame digitale, ce generează ulterior cea mai mare parte a publicității.
Veniturile anuale ale Facebook s-au dublat de la 56 miliarde dolari în 2018 la 119 miliarde dolari proiectate anul acesta, pe baza estimărilor analiștilor chestionați de FactSet. Între timp, valoarea de piață a companiei a crescut de la 375 miliarde de dolari la sfârșitul anului 2018 la aproape 1 trilion de dolari cât ar fi estimat în prezent.
Sursa foto: Pexels
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: