Șantierul drumului de legătură DN5 - PTF Giurgiu - Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse va avea două benzi pe sens și separator median, potrivit Asociației Pro Infrastructură.
"Noua șosea va fi din beton (în loc de asfalt), tehnologie foarte rar folosită în țara noastră. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat pe 21 octombrie 2020, așadar termenul de finalizare este aprilie 2022. După aproape 7 luni, constructorul austriac Porr a ajuns deja la un stadiu de execuție de 33%, fiind atacat tot traseul în lungime de 5,72 km. Se lucrează la toate structurile (podețe, pasaje). Există însă trei zone unde nu se vede nicio "mișcare" la relocarea liniilor electrice aeriene (LEA) ai căror stâlpi sunt în continuare în mijlocul terasamentului", spune asociatia.
Pentru ultima fază a realizării căii de rulare, urmează instalarea unei stații speciale de beton, apoi așternerea așa-numitului beton de ciment rutier (BCR) clasa 5.
Această variantă va fi utilizată preponderent de traficul greu (camioane) care, provoacă apariția "șleaurilor" în asfalt, mai ales în zonele cu timpi lungi de așteptare, așa cum sunt Punctele de Trecere a Frontierei (PTF).
Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: