Corpul de control al prim-ministrului a finalizat o acţiune de control la Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti ("SUUB"), care a vizat perioada 1 ianuarie 2017 - prezent, temele fiind realizarea veniturilor, cheltuielile, contractele de achiziţii şi investiţiile în Blocul Operator Central.

Obiectivele acțiunii de control au constat în: verificarea respectării prevederilor legale și normelor interne privind organizarea și funcționarea instituției, a constituirii și realizării veniturilor, precum și cu privire la angajarea și efectuarea cheltuielilor la nivelul entității.

De asemenea, au fost făcute verificări cu privire la respectării prevederilor legale referitoare la atribuirea, încheierea și derularea contractelor de achiziții la nivelul instituție, a investițiilor efectuate în cadrul Blocului Operator Central, precum și a modului de organizare și funcționare a acestuia. Raportul privind acțiunea de control efectuată la Spitalul Universitar de Urgență București va fi transmis și către:

  • Ministerul Sănătății, spre analiză și valorificare;
  • Agenției Naționale pentru Integritate, (extras) spre analiză și valorificare;
  • Ministerul Finanțelor Publice – Direcția Generală de Inspecție Economico-Financiare (extras), spre analiză și valorificare;
  • Spitalului Universitar de Urgență București, spre analiză și valorificare;
  • Curtea de Conturi a României, spre analiză și valorificare;
  • Departamentul pentru Luptă Antifraudă (extras), spre analiză și valorificare.

În sinteza raportului acţiunii de control se menţionează, între altele, că "fostul manager al spitalului nu a organizat concursuri pentru toate posturile de şef de secţie (în perioada 2017-2020), aşa cum prevede art. 185 alin. (1) din Legea 95/2006, privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare".

"Din documentele puse la dispoziţie s-a constatat că, în perioada supusă controlului (01.01.2017 - 12.08.2020), din totalul de 24 de secţii clinice, 2 secţii neclinice, un centru de hemodializă, o unitate de primiri urgenţe şi 5 laboratoare, au fost organizate de către entitate concursuri doar pentru 9 posturi de şef de secţie", se arată în raport.

Totodată, conform documentului, au fost constatate "o serie de posibile stări de incompatibilitate şi conflicte de interese, în care s-ar afla mai multe persoane din conducerea spitalului (manager, şefi de secţii), în special legate de deţinerea unei funcţii de conducere şi prestarea unor activităţi în cadrul unei clinici private".

Sursa foto: Facebook/ Spitalul Universitar București

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Sănătate »


Setari Cookie-uri