După ce în urmă cu aproape două luni au fost nevoite să pună lacăt pe ușă, cabinetele stomatologice se pregătesc acum pentru redeschidere. Astfel, medicii au început să facă pregătiri și au oferit detalii despre cum se vor desfășura lucrurile și ce trebuie să știe pacienții care vor călca pragul cabinetelor medicale. În acest moment, din peste 15.000 de cabinete și clinici stomatologice, până în 270 au optat pentru a rămâne deschise pentru tratarea urgențelor.

Dr. Denisa Zaharia, medic stomatolog ortodont, deținător al unei clinici de stomatologie în București, a elaborat un protocol extrem de strict de funcționare și igienizare pentru personal și pacienți în pregătirea reluării activității medicale din 15 mai, conform normelor impuse de Colegiul Medicilor Dentiști din România și ale Direcției de Sănătate Publică.

În această perioadă, obiectivul nostru este asigurarea accesului în siguranță a pacienților la tratamentele stomatologice de care au nevoie și care, se pare că le-au lipsit foarte mult în ultimele luni.

Dr. Denisa Zaharia - PerfectDent

Aceasta spune că a sesizat, din zecile de apeluri cu întrebări, nevoi și cereri urgențe de programare, o nevoie acută de servicii stomatologice atât la pacienții vechi, cât și la alte persoane.

Ar putea să te intereseze și: Cum vom putea merge la stomatolog după 15 mai. Doar cu programare, nu se va putea aștepta în sală

Personalul medical va lucra în două ture în care se vor trata maxim 4 pacienți pe tură

Astfel, Dr. Denisa Zaharia a luat decizia prelungirii programului de funcționare a clinicii sale stomatologice pentru a putea programa toate persoanele care au nevoie de tratamente și intervenții medicale și pentru a respecta, în același timp, și ferestrele de timp necesare între pacienți pentru sterilizarea și igienizarea cabinetelor: De asemenea, personalul medical va lucra în două ture în care se vor trata maxim 4 pacienți pe tură.

“Clinica PerfectDent va fi deschisă de la 8.30 dimineața până la ora 21.00 seara. Vom avea o pauză de 20 de minute între pacienți pentru dezinfectarea, aerisirea și pregătirea cabinetului pentru următorul pacient”, a declarat dr. Zaharia care a decis și achiziționarea în clinică de echipamente suplimentare de dezinfecție a aerului și a suprafețelor, precum nebulizatoare și lămpi UV, pentru a asigura tratamente stomatologice în condiții de maximă siguranță.

Totodată, personalul medical va fi echipat conform recomandărilor instituțiilor abilitate cu halate, combinezoane impermeabile, ochelari, viziere, măști de protecție ffp2/ffp3, bonete și botosi de unică folosință, iar pacienții vor avea un protocol destul de strict de respectat.

Accesul pacienților în clinică se va putea face doar cu programare telefonică sau online, va fi necesar ca pacienții să respecte cu strictețe ora programării pentru a nu se intersecta cu alți pacienți și să încerce să nu vină însoțiți, deoarece sala de așteptare nu va permite staționări pentru o perioadă, până la noi reglementări.

Medicul subliniază și că se va realiza permanent un triaj epidemiologic al pacienților, dar și al personalului, înainte de accesul în clinică.

Vezi pe acest subiect și: Dent Estet introduce testarea angajaților și pacienților pentru depistarea Covid-19

“Vom evalua riscul fiecărei persoane care va intra în clinică de a fi infectată cu SARS-COV-2 atât prin verificarea temperaturii, cât și printr-un chestionar de evaluare a stării de sănătate completat și semnat pe proprie răspundere”, a explicat dr. Zaharia.

După ce va fi realizat triajul epidemiologic, pacientul va avea la dispoziție un covor cu clor pentru dezinfectarea încălțămintei, gel dezinfectant pentru mâini pentru igienizare, saci și recipiente speciale pentru depozitarea bunurilor personale, precum și echipament special de protecție de unică folosință precum botoși, bonetă, halat și mască.

Românii, loviți de dureri intense și infecții dentare în perioada pandemiei

Pe perioada stării de urgență, telefoanele medicilor clinicii stomatologice au sunat des atât pentru diferite urgențe medicale, cât și pentru nevoi ortodontice, spune medicul ortodont.

“Cele mai multe solicitări primite în perioada stării de urgență, în care nu ne-am putut desfășura activitatea, au fost legate de dureri intense și infecții și am încercat să venim în sprijinul lor cu recomandări, rețete medicale, unde a fost nevoie, și temporizări permise”, spune dr. Zaharia.

Citește și: Tratamentele și vaccinul împotriva COVID-19 ar trebui să ne aducă normalitatea mult dorită

Greu le-a fost si pacienților purtători de aparate dentare care au simțit acut nevoia de acces la servicii stomatologice în această perioadă. ”Mulți au avut probleme cu elemente ale aparatului dentar care s-au desprins/deformat”.

Medicul atrage atenția că un număr mic de manopere au fost incluse în lista de urgențe permise a se rezolva în această perioadă: de exemplu o lucrare dentară decimentată sau o problemă apărută la aparatul dentar nu putea fi corectată, deși punea pacientul în dificultate de a vorbi sau mastica.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ivona Stog
 Ivona este editor web la wall-street.ro din februarie 2018.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Sănătate »


Setari Cookie-uri