Rompetrol Rafinare, companie membra a KMG International, a inregistrat in primul trimestru din 2018 o crestere cu circa 27% a materiilor prime procesate in cele doua rafinarii – Petromidia Navodari si Vega Ploiesti, pe fondul continuarii programelor de optimizare si imbunatatire a costurilor de procesare, logistice si distributie.

Rezultatele au fost influentate de volatilitatea si evolutia cotatiilor internationale ale materiei prime si ale produselor petroliere, care s-au apreciat fata de perioada similara din 2017 cu circa 25% in cazul titeiului, respectiv 16% pentru benzina Euro 5 si 23% pentru motorina Euro 5. In acelasi timp, rezultatul net consolidat obtinut in T1 2018 a fost afectat de schimbarea politicii contabile la finele anului trecut, de la modelul de cost la modelul reevaluarii, pentru grupa cladiri din cadrul imobilizarilor corporale.

Cifra de afaceri bruta consemnata de Rompetrol Rafinare s-a ridicat in T1 2018 la peste 1,2 miliarde USD, in crestere cu 47% fata de nivelul atins in T1 2017, rezultatul operational (EBITDA) fiind la nivelul celui din T1 2017.

Exporturile realizate in perioada ianuarie - martie de diviziile de rafinare si petrochimie ale Rompetrol Rafinare s-au cifrat la 515 milioane USD, nivel dublu fata de cel obtinut in T1 2017. Compania este cel mai mare exportator de produse petroliere al Romaniei, exporturile in 2017 ridicandu-se la 1,34 miliarde USD.

Compania a contribuit la bugetul de stat al Romaniei cu un aport de peste 330 milioane USD in T1 2018. Valoarea contributiei la bugetul de stat a atins un nivel total de 13,7 miliarde USD in perioada 2007 – 2017.

Pentru acest an, Rompetrol Rafinare SA si-a propus atingerea unei cifre brute de afaceri de 3,78 miliarde USD, a unui rezultat operational (EBITDA) de aproximativ 146 milioane USD si a unui profit net de 35,2 milioane USD. De asemenea, compania intentioneaza sa realizeze in acest an investitii de circa 57 milioane USD (78% in rafinaria Petromidia Navodari, 10% in rafinaria Vega Ploiesti si 12% in cadrul diviziei de petrochimie de pe platforma Midia).

Cifra de afaceri bruta consolidata a segmentului de distributie s-a ridicat la peste 600 milioane USD in T1 2018, in crestere cu 20% fata de rezultatul inregistrat in perioada similara din 2017. In acelasi timp, acesta a reusit imbunatatirea cu 31% a rezultatului operational si cu 27% a profitului net.

Pe fondul majorarii taxelor aplicabile carburantilor si in contextul economic general, cantitatile totale de carburanti comercializate pe plan intern in T1 au fost de 487 mii tone, in usoara scadere fata de volumul din primul trimestru al anului trecut.

La nivel international, cotatiile in USD ale carburantilor s-au majorat in T1 cu aproximativ 16% pentru benzina si cu 23% in cazul motorinei. Aprecierea de aproximativ 11% a leului in fata dolarului american a determinat ca impactul efectiv in moneda nationala a celor 2 cotatii sa fie de aproximativ 4% pentru benzina si 10% pentru motorina.

La acestea se adauga si cresterea in 2017 a accizelor la carburanti (+32 bani/litru), acestea fiind majorate cu aproximativ 19% la benzina si 21% pentru motorina.

Rompetrol Downstream a continuat in primul trimestru al anului extinderea prezentei la nivel national dar si a programului de rebranding al statiilor sale (GPL, Partener Rompetrol, Rompetrol Expres). In acelasi timp, compania a implementat un nou model de business, alaturi de continuarea actiunilor de reducere a costurilor.

La finele lunii martie, segmentul de distributie al Rompetrol Downstream cuprindea 818 puncte de comercializare carburanti (statii proprii, statii partener, statii mobile, baze interne de 9 si 20 metri cubi), in crestere cu 66 de unitati fata de martie 2017.

Principalii actionari ai Rompetrol Rafinare SA sunt KMG International (54,63% - direct si indirect) si Statul roman prin Ministerul Energiei (44,7%).

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri