Inginerii de la Audi au demonstrat utilitatea tehnologiei FSI in combinatie cu supraalimentarea nu numai pe circuitele de pe mapamond, dar si sub forma mult-apreciatului 2.0 TFSI. Acest concept a fost prefectionat in cazul noului motor 1.8 TFSI. Presiunea de injectie, crescuta la 150 bar, si noile injectoare cu sase perforatii garanteaza o pregatire cat se poate de omogena a amestecului si o combustie extremel de eficienta.
Supraalimentarea integrata si noul sistem de gestiune a motorului aduc noi imbuntatiri in materie de nervozitate si ajuta la o crestere lina a cuplului. Nivelul de top - 250 Nm - este disponibil pe un interval larg al turatiilor motorului, de la 1.500 rpm pana la 4.200 rpm. Noul motor este conceput cu atentie pana la cele mai mici detalii, in special pentru un nivel redus al vibratiilor. Prin urmare, propulsorul 1.8 TFSI redefineste standardele in clasa lui in materie de putere, cuplu si comportament acustic. Conceptul utilizat il face potrivit pentru o gama larga de performante.
Pentru inceput, noul motor este disponbil la modelele Audi A3 si A3 Sportback in combinatie cu cutia de viteze manuala cu sase trepte. Optional se poate comanda transmisia automata S tronic, cu dublu ambreiaj, potrivita pentru schimbari mult mai rapide ale rapoartelor fara intreruperi perceptibile in fluxul de putere.
Cu o viteza maxima de 220 km/h si o acceleratie (de la 0 la 100 km/h) in 7,8 secunde pentru modelul A3 cu trei usi si transmisie S tronic, 1.8 TFSI garanteaza performante extreme. La versiunea echipata cu cutie de viteze manuala, consumul mixt de combustibil este de 7,3 litri la 100 km.
Pretul de baza pentru A3 1.8 TFSI Attraction, cu cutie de viteze manuala in sase trepte, este de 23.500 euro (inclusiv TVA 19%). Primele exemplare vor fi disponibile in luna ianuarie 2007.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: