Nicoleta Capata, HR director Flanco, a prezentat, in cadrul Conferintei HR 2.0. organizata de wall-street.ro, care sunt diferentele dintre generatiile X si Y, care sunt pretentiile lor de la angajatori si cum stabilesc echilibrul intre munca si viata personala.
Specialistii in Resurse Umane incearca sa gaseasca cea mai bun solutie pentru a retine cat mai mult timp in companie tinerii din generatia X si Y. Insa pentru a face acest lucru eficient, trebuie sa fie foarte constienti de diferentele care exista intre aceste doua generatii.
Legat de echilibrul munca - viata personala, tinerii din generatia Y sunt mai decisi, mai atenti, pe cand cei din generatia X se raporteaza la acest echilibru "mult mai corect, adica acum, in momentul prezent", a spus Nicoleta Capata
De asemenea, tinerii au inceput sa puna problema lucrului de acasa. "Nu vad o problema. Pot lucra de oriunde. Sunt mai dispusi sa isi adapteze programul de lucru, ca sa aiba timp de hobby", a mai spus Nicoleta.
Legat de recompensa si recunoastere: tinerii din generatia X considera ca cea mai buna recompensa este libertatea pe care o au in realizarea proiectelor, pe cand cei din generatia Y au nevoie de un feedback in timp real.
Citeste si:
"50% dintre millenniali considera ca au nevoie de un feedback de 3-4 ori pe an. Tinerii din generatia X considera ca o singura evaluare pe an e suficienta", a mai precizat Nicoleta Capata.
Cat este recrutare si cat este marketing?
"Vorbim de marketing intr-o proportie egala cu recrutarea pana in momentul in care candidatii aplica. In momentul in care a ajuns la interviu, de acolo incepe recrutarea, combinata cu vanzarea. O piata in care domina angajatul, nu angajatorul, vanzarea o face compania care el. Vorbim de o vanzare corecta. Vrei sa si ramana la tine, nu doar sa recrutezi. Trebuie sa aduci in business, resursa de care are nevoie, pentru a-si indeplini obiectivele", a spus Nicoleta Capata.
In orasele mari, rata de prezentare la interviuri este mica, insa in orasele mici, rata de prezentare este de peste 70%. In orasele mari, provocarea este mult mai mare, acolo este mai mult vorba de marketing. Sunt particularitati pe care specialistii in HR trebuie sa le ia in considerare.
Citeste si:
Partenerii Conferintei HR 2.0. sunt Lugera, Flanco si Smart Experience.
Sursa foto: Ovidiu Udrescu
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: