Grupul elventian Nestle isi vinde fabrica de dulciuri din SUA companiei italiene Ferrero, intr-o tranzactie de 2,8 miliarde de dolari. Aceasta este prima mare miscare a lui Mark Schneider din pozitia de CEO si un alt pas catre productia de alimente mai sanatoase, scrie Reuters.

Nestle, cel mai mare grup alimentar din lume, a motivat decizia de a vinde fabrica din cauza pozitii slabe pe piata ameriana, dominata de Hershey, Mars Inc si Lindt.

Tranzactia ii ofera afacerii detinuta de familia Ferrero sansa de a creste rapid pe o piata cheie, unde a mai facut doua achizitii anul trecut. Producatorul Nutella si al pralinelor Ferrero Rocher va deveni astfel a treia cea mai mare companie de ciocolata din SUA si la nivel global, potrivit Euromonitor International.

Tendinta consumatorilor de a renunta la junk food si dulciuri cu zahar a facut ca Nestle sa-si concentreze atentia pe nutritie, sanatate si wellness, desi declara ca sustine in continuare productia de dulciuri din afara pietei americane.

Totusi, analistii speculeaza ca aceasta tranzactie inseamna ca Nestle renunta la brandurile sale mai putin performante sau chiar ca se pregateste sa se retraga din productia de dulciuri formand un joint venture cum a facut recent in businessul cu inghetata. Hershey, care detine brandul Nestle KitKat in SUA, ar fi partenerul principal.

Tranzactia de marti reprezinta doar 1% din vanzarile Nestle, dar face parte dintr-un plan de repozitionare gandit de directorul executiv Schneider, veteran al industriei healthcare, cu o experienta in cadrul Nestle de doar un an.

Schneider a fost mandatat sa accelereze cresterea Nestle intr-o industrie alimentara extrem de provocatoare din cauza cresterii slabe si a competitiei foarte mare, mai ales din zonele nisate.

Batoanele de ciocolata Nestle, precum BabyRuth, Butterfinfer sau Crunch, au inregistrat vanzari in scadere in ultimii ani pe masura ce consumatorii s-au indreptat catre snack-uri mai sanatoase precum cele cu fructe sau cu ciocolata premium ale Lindt.

Saptamana trecuta Nestle a anuntat ca vinde fabrica de ciocolata Violet Crumble din Australia, intr-o miscare de a se extinde in industria healthcare, dupa ce a licitat pentru compania de vitamine si suplimente Merck din Germania. De asemenea, luna trecuta a cazut de acord sa cumpere producatorul de vitamine Atrium Innovations pentru 2,3 miliarde dolari. Atrium Innovations are vanzari anuale de 700 milioane dolari, in timp ce business-ul cu ciocolata vinde in jur de 900 milioane dolari annual.

Piata de ciocolata este estimata la 102,3 miliarde dolari si reprezinta 19% din piata globala, potrivit Euromonitor.

Sursa foto: Ken Wolter/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri