Grupul Volkswagen si-a intarit pozitia pe piata globala de automobile si si-a imbunatatit in mod semnificativ situatia financiara in primele noua luni ale acestui an.
Livrarile catre clienti au crescut cu 10,3 procente, pana la 4,3 milioane de vehicule. Veniturile din vanzari au crescut, de asemenea, cu 11,8%, pana la 77 de miliarde de euro. Profitul operational pentru produse speciale a crescut, de asemenea, cu 62 procente, pana la 3 miliarde de euro.

Noile modele sunt primite foarte bine de catre clienti. Cota noastra de piata in tarile cheie a crescut, in ciuda presiunii ridicate exercitate de competitie, spune Hans Dieter Ptsch, Director Financiar la Volkswagen AG. Desi am inregistrat un progres semnificativ in privinta competitivitatii, mai avem inca un drum lung de parcurs pentru a atinge obiectivele pe termen mediu ale Grupului, a subliniat Ptsch.

Volkswagen continua sa intampine un mediu industrial dificil, cu o competitie rigida, preturi ridicate pentru energie si utilaje, precum si schimburi valutare nefavorabile. Numai disciplina stricta a costurilor si continuarea sistematica a programului de imbunatatire a performantelor ForMotionplus ne vor ajuta sa asiguram profitabilitatea pe termen lung a Grupului, a spus Ptsch. Trebuie sa avem o companie puternica si rezistenta la intemperii pentru a invinge in mediul global al competitivitatii.

Marca Volkswagen a generat un profit operational pentru produse speciale de 1,1 miliard de euro intre ianuarie si septembrie 2006, in crestere cu aproape un miliard de euro anual. Livarile catre clienti au crescut cu 11,4 la suta pana la 2,9 milioane de vehicule. Am facut progrese notabile in restructurarea marcii de autoturisme Volkswagen, dar mai avem un drum lung de parcurs. Trebuie sa imbunatatim situatia costurilor, pentru ca noile modele sa aiba succes si pentru a ne dezvoltat, chiar si pe pietele extrem de competitive, spune Ptsch.

Programul de dezvoltare pentru Skoda este foarte incurajator.

Marca Audi si-a continuat dezvoltarea pozitiva in al treilea sfert al anului. Profitul operational a crescut cu 21 de procente in primele noua luni, pana la 1,2 miliarde de euro. Livarile au crescut cu 6,9 procente, pana la un milion de vehicule.

Performantele de pe piata ale lui SEAT sunt in curs de imbunatatire.

Marca Volkswagen Autovehicule Comerciale a generat un profit operational de 41 milioane de euro, realizand o crestere totala de 40 de milioane de euro fata de anul precedent. Volkswagen Autovehicule Comerciale a livrat 319.000 de vehicule, in crestere cu 10,8 la suta.

Divizia de Servicii Financiare a avut, din nou, o contributie semnificativa la castigurile Grupului Volkswagen. Profitul operational a atins un nivel record, de 729 milioane de euro.

Ptsch a explicat faptul ca imbunatatirea clara a vanzarilor a fost atribuita, in primul rand, noilor modele. Noua linie de modele da rezultate. In ciuda pietelor dificile de pe mapamond, am reusit sa crestem veniturile din vanzari pentru fiecare autovehicul. Vom continua strategia de vanzari si o vom sprijini cu ajutorul unor servicii financiare special create.

Produsele speciale si vanzarea Europcar au afectat veniturile din primele noua luni. Vanzarile de produse speciale din prima jumatate a anului au realizat o crestere de 0,7 miliarde de euro in al treilea sfert, ajungand la un total de 2 miliarde de euro, datorita cheltuielilor de restructurare si a platilor facute pentru schema de pensii a companiei, asa cum s-a stabilit in urma intelegerii dintre conducere si angajati. Castigurile obtinute din vanzarea Gedas AG si Volkswagen Bordnetze GmbH au contribuit cu un total de 0,3 miliarde de euro. Profitul operational realizat dupa vanzarea acestor produse speciale s-a ridicat la 1,4 miliarde de euro (in anul precedent: 1,9 miliarde de euro). Castigurile nete dupa vanzarea Europcar s-au ridicat la 0,8 miliarde de euro si au fost raportate ca profit obtinut de pe urma operatiunilor incheiate. Per ansamblu, Grupul a generat un profit net de 1,2 miliarde de euro (in anul precedent, profitul a fost de 685 milioane de euro).

Ptsch a subliniat faptul ca 2006 a fost anul restructurarilor. Cercetam toate zonele si procesele. Acesta este anul in care stabilim cursul viitor si succesul pe termen lung al companiei noastre. Telul nostru este clar: vrem sa obtinem un profit brut de 5,1 miliarde de euro la nivelul anului 2008.

Ptsch a repetat previziunile de crestere a livrarilor la nivel mondial in acest an fiscal, precum si imbunatatirea anuala a profitului operational pentru produsele speciale. Volkswagen asteapta ca Divizia Automobile sa obtina un flux financiar record si o imbunatatire a lichiditatilor nete comparativ cu finalul anului 2005.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri