O alianta intre constructorul japonez de automobile Nissan Motor si gigantul american General Motors este putin probabila, afirma surse oficiale din cadrul companiei japoneze.
General Motors si-ar manifestat reticenta pentru o astfel de alianta datorita faptului ca vanzarile sale au crescut ca urmare a ambitiosului plan de reorganizare, potrivit oficialilor Nissan, informeaza Rompres. Impotriva aliantei s-au pronuntat si angajatii de la General Motors, dupa ce la inceputul acestui an consortiul Renault-Nissan au lansat discutiile cu General Motors pentru a forma o mega-alianta ce ar fi dat nastere liderului absolut in industria auto mondiala.

Renault detine la ora actuala 44% din actiunile Nissan, care la randul sau are o participatie de 15% din pachetul de actiuni al constructorului francez. Pe de alta parte, Nissan a anuntat ca va dezvolta masini hibrid de conceptie proprie, punand astfel capat unei colaborari in domeniu cu cel mai mare constructor japonez de autovehicule, Toyota. Noile modele hibrid ale Nissan vor fi dotate cu baterii de lithium reincarcabile, compania estimand ca primele modele vor fi vandute in 2010.

Cresterea vanzarilor modelului hibrid Prius al companiei Toyota a determinat schimbarea strategiei Nissan care, prin vocea directorului general Carlos Ghosn, s-a declarat initial dezinteresata de dezvoltarea unor masini de acest tip.

Nissan a inregistrat profituri solide, dar a admis ca vinde mai putine modele pe plan mondial din cauza lipsei unor noi modele. Grupul Renault-Nissan a anuntat un profit net de 945 milioane de dolari pe trimestrul II, in crestere cu peste patru la suta in timp ce vanzarile au depasit in total 18,9 miliarde dolari, in crestere cu peste doua procente. In total, grupul a comercializat 826.000 de vehicule in trimestrul II, in scadere cu sase la suta fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri