Citand surse din apropierea acestui dosar, Financial Times sustine ca Valeo este interesat de noi achizitii urmarind cu atentie toate oportunitatile de pe piata. Un purtator de cuvant de la Valeo a refuzat insa sa faca orice comentarii.
Valeo este cel mai mare producator de componente auto din Europa, printre rivalii sai numarandu-se grupul german Bosh si firma britanica GKN. In contrast, Visteon deruleaza in prezent un masiv plan de restructurare pe trei ani, dupa ce in 2005 a evitat la limita falimentul numai dupa ce fostul sau proprietar si cel mai important client al sau, grupul auto Ford Motor Co., i-a acordat un pachet de salvare.
Joi, Visteon a scos la vanzare doua din cele cinci uzine ale sale din Germania in incercarea de a reduce la jumatate personalul sau de 2.800 de angajati din aceasta tara. Firma americana a precizat doar ca uzinele de la Wuelfrath si Dueren nu se mai potrivesc cu strategia sa pe termen lung care priveste concentrarea pe interioare auto, echipamente electronice si de climatizare.
La data de 25 iulie 2006, directorul general de la Valeo, Thierry Morin, a anuntat ca firma pe care o conduce este interesata de realizarea de achizitii si ar putea strange fonduri de peste 2 miliarde euro in acest sens. In ultimii 20 de ani Valeo a inregistrat o expansiune rapida pe piata din SUA prin preluarea firmelor Neiman, Paul Journee, a diviziei de sisteme electrice a ITT Industries si a diviziei de componente auto a Labinal.
Prezenta in Europa de Est din 1995, Valeo are 5.650 de angajati in 13 locatii din Polonia, Romania, Cehia si Ungaria. Producatorul francez este prezent pe platforma Dacia de la Mioveni din 2002, unde are 350 de angajati. Opt produse Valeo sunt utilizate pentru fabricarea in Romania a modelului Dacia "Logan".
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: