Doar Directia Regim Permise de Conducere si Inmatricularea Vehiculelor (DRPCIV) are acces la cele trei baze de date externe.
Potrivit lui Bucur, Romania este singura tara din Europa in care vehiculelor despre care se stie clar ca sunt furate li se permite inmatricularea. „Foarte multe instante de judecata decid in cazuri litigioase in care vehiculul este declarat furat inca de la inceput, sa ramana cetateanului roman, cumparator de buna credinta”,
Politia nu confisca autoturismul declarat furat in strainatate si inmatriculat in Romania, doar cauta masina sa treaca pe acte ca este un vehicul furat.
Ca mod de operare, in unele cazuri autoturismul se anunta furat de cetateanul strain la o saptamana dupa ce a trecut RAR-ul in Romania.
Dupa inmatricularea in Romania, autoturismul este considerat indigenizat, iar RAR nu mai verifica bazele de date din strainatate la care are acces (Interpol si Eucaris), ci numai baza de date gestionata de Politia Romana (IGPR), unde masina furata nu apare.
"La schimbarea de proprietar, RAR nu are in atributii urmarirea sau oprirea masinilor furate. Este o problema legislativa care incurajeaza astfel de practici", a mai spus Bucur.
In concluzie, certificatul de autenticitate eliberat de RAR este doar o alta taxa pentru masini.
De ce inmatriculeaza Politia Romana o masina declarata furata in Schengen de aproape doua luni, chiar si de trei ori si nu depisteaza la primul contact problema? De ce mai cauta al treilea proprietar in Romania sa treaca pe acte (talon/carte) masina furata? Comentati aici!
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: