In ciuda vanzarilor mai slabe ale best-seller-ului din 2005, Volkswagen Golf, in luna ianuarie, marca germana reuseste, gratie cresterii peste asteptari a vanzarilor modelului Passat (+114%), sa se mentina pe prima pozitie in topul brandurilor. Pe pozitia a doua a clasamentului producatorilor se afla in acest an Ford, care, beneficiind de un avans previzibil al noului Focus, a depasit Renault si Opel.
In prima luna a anului in curs, germanii de la Volkswagen au vandut in Europa nu mai putin de 133.326 unitati, in crestere cu 26,2% fata de aceeasi perioada din 2005. Marcile clasate pe celelalte trepte ale podiumului, Ford si Renault, au rezultate contradictorii. In timp ce vanzarile Ford au crescut cu 3% atingand 110.206 unitati, Renault a inregistrat o scadere puternica de 19,8% pana la 106.993 unitati.
Focus, Punto si Clio - tripleta magica
Daca in clasamentul marcilor Volkswagen o duce foarte bine, in ceea ce priveste modelele, situatia firmei germane nu este la fel de roz. Faptul ca vanzarile atractivului Passat au crescut substantial nu poate ascunde reducerea accentuata a cererii pentru Golf V, model de volum care in decembrie 2005 se afla pe prima pozitie, iar in ianuarie 2006 a fost nevoit sa se multumeasca cu un neasteptat loc sapte.
Nici evolutia celui mai vandut model al lunii septembrie din anul trecut, Opel Astra, nu pare usor de explicat. Chiar si in decembrie, Astra se afla pe locul doi, la mica distanta de lider, pentru ca in prima luna din 2006 sa cada pe pozitia a patra cu un total de 33.587 unitati.
Podiumul vanzarilor in ceea ce priveste modelele este ocupat de versiuni mai noi ale unor foste best-seller-uri. Ocupantul locului trei cu 37.389 unitati, Renault Clio, a reusit sa urce de pe locul opt, pe care se afla in septembrie 2005, gratie designului avangardist si dotarilor noului vehicul.
Sursa: http://www.baniinostri.ro/stiri/article.php?ContentID=1120
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: