Produsul intern brut (PIB) al Romaniei a urcat anul trecut cu 2,5%, in serie bruta, comparativ cu anul 2010, dar trimestrul patru a consemnat o contractie, de 0,2% in serie ajustata sezonier, conform INS.
„Nu credem ca piata de retail va avea de suferit in 2012, cu atat mai mult cu cat industria a inregistrat o evolutie anuala semnificativa in 2011. Posibil ca populatia sa fie afectata de alti factori, diferiti de anuntul INS –romanii sunt mai sensibili in ceea ce priveste decizia de cumparare in vremuri de instabilitate sociala – vezi protestele sau, mai nou, conditiile de vreme neprielnica, ceea ce nu inseamna ca posibilii clienti renunta la achizitie, ci doar o amana pentru momente in care contexul social pare mai stabil”, considera Olteanu.
Climatul politic sau cel economic, care aduce schimbari semnificative economiei, este un element important in crearea sau modificarea estimarilor de business, dar numai cand fenomene de mare amploare dicteaza schimbari imperative.
“Personal am simtit crestere a pietei pentru trimestrul patru care cred ca s-a aplicat si in cazul retail-ul de food/fashion”, mai spune Olteanu, sublniind ca isi pastreaza estimarile de crestere pentru anul in curs.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: