Se estimeaza ca in prima saptamani din 2012, numarul de comenzi returnate sa depaseasca aproape zilnic jumatate de milion.
Comertul online a explodat in Statele Unite de sarbatori, cand veniturile au crescut cu 15 procente in perioada 1 noiembrie – 26 decembrie, potrivit comScore.
Ken Burkeen, marketing director in cadrul UPS, prevede ca numarul de comenzi returnate se va ridica la 7,7 % din totalul vanzarilor, in scadere fata de 2011.
Acest lucru se datoreaza site-urilor de comenzi online, care au imbunatatit modul de prezentare al produselor si implicit la diminuarea numarului de clienti nemultumiti.
Produsele care se intorc la retaileri reprezinta un cost suplimentar pentru acestia, care trebuie sa reconditioneze eventuale pagube aduse produsului si sa il reambaleze pentru vanzare.
De obicei, produsele returnate vor fi revandute cu discount la pretul initial, pentru a fi achizitionate mai usor.
Returnarea banilor pentru produsele care au fost refuzate de clienti nu mai reprezinta o problema pentru retaileri, acestia declarand ca acest lucru imbunatateste de fapt relatia cu consumatorii, care capata incredere in companie si in comertul online.
Firma de consultanta Accenture estimeaza ca valoare produselor returnate va creste costurile firmelor de retail online cu 17 miliarde de dolari in 2012.
Cele mai multe bunuri returnate sunt de obicei articole de imbracaminte si incaltaminte.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: