Companiile cu activitate pe piata din Romania ar trebui sa isi focuseze strategiile de HR pe instruirea angajatilor existenti, si nu pe recrutare si selectie de personal, pentru a depasi cu bine perioada de criza, sustin specialistii in domenii. Vezi care sunt principalele avantaje ale acestei orientari.
“Credem ca focusul organizatiilor nu este pe instruirea oamenilor, ci mai degraba pe orice alt domeniu. In organizatii se practica o mare concentrare pe rectrutare si selectie. Trebuie mutat pe instruirea personalului, pentru ca in perioada de criza, lucrurile trebuie facute astazi mai bine decat ieri, cu aceleasi resurse”, Eugen Dragomir, MBA Head of Operation LeanCoaching.

El sustine ca angajatii ar trebui instruiti in fiecare zi in cadrul companiilor.

“Antrenamentul la locul de munca este foarte util, iar oamenii trebuie sa fie instruiti in fiecare zi. Rolul departamentului de HR este fantastic intr-o companie, insa este orientat gresit, trebuie sa fie focusat in primul rand pe pregatirea angajatilor”, spune Dragomir.
Potrivit acestuia, cei care trebuie sa participe la instruirea angajatilor sunt managerii din companii.

“Managerii sunt cei care ar trebui sa asigure instruirea. Ei trebuie sa ii invete pe angajati si trebuie sa lucreze cu cat mai putine instrumente, care sa poata fi intelese de oameni. Acest tip de pregatire nu este o lectie, este un drum in comun al celui care conduce cu cei care sunt condusi”, a afirmat Dragomir.

Principalele efecte ale instruirii la locul de munca de catre manager sunt scaderea costurilor alocate acestei activitati, adaptabilitatea angajatilor, realizarea de produse noi si prestarea de servicii noi.

Eugen Dragomir mai spune ca unele dintre companiile din Romania au inceput deja sa se orienteze in aceasta directie, cele mai active in acest sens fiind cele din industriile auto si distributie.

“Unii incep sa-si revina, sa-si aduca aminte ca au si oameni. Incep sa isi dea seama ca pe oameni trebuie sa se focuseze in conditiile in care resursele sunt limitate, pentru ca acestia pot sa lucreze mai repede, sa faca mai putine erori, sa isi creasca randamentul”, crede Eugen Dragomir.

Acesta a incheiat prin a spune ca orientarea catre instruirea angajatilor poate fi cheia succesului unei companii intr-o perioada de criza.

Eugen Dragomir are o experienta de peste 22 de ani ca Senior Executive in firme multinationale. A lucrat in BMW si SABMiller, fiind implicat in operatiuni ca Director Operatiuni si Director Supply Chain.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri