In top urmeaza domeniul auto, bancar, cosmeticele pentru femei si supermarketurile.
Sumele reprezinta publicitatea standard, bartere si advertoriale si nu include auto promovarea sau promovarea in cross a diverselor produse media. De obicei, sumele la rate card sunt de cateva ori mai mari decat investitiile nete, in unele cazuri si de zece ori mai mari.
In primul semestru din acest an, investitiile la rate card in publicitate in presa scrisa au totalizat aproximativ 97 milioane euro, conform BRAT. Insa sumele nete au fost cel mai probabil in jurul a 10 milioane de euro, avand in vedere ca piata de publicitate pe print este estimata sa ajunga la 24 de milioane de euro pana la finalul acestui an, potrivit agentiei de media Initiative.
Pe de alta parte, companiile care au investit cel mai mult in cumpararea de spatiu publicitar in ziare si reviste sunt Orange Romania, Vodafone Romania, Procter&Gamble, Heineken Romania si Beiersdorf, producatorul cosmeticelor Nivea.
BRAT a lansat studiul de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate (MIP Presa Scrisa) in ianuarie 2011, iar pentru prima jumatate a anului au fost monitorizate 212 publicatii.
Citeste si:
Topul brandurilor cu cele mai mari investitii in publicitate in presa scrisa
Orange, Vodafone si P&G –cei mai mari investitori in reclame in presa scrisa
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: