Saab are probleme financiare severe si incearca sa obtina finantare de la mai multi investitori, din China si alte parti ale lumii.
Productia la fabrica Saab din Suedia a fost suspendata aproape continuu din aprilie, deoarece furnizorii au refuzat sa mai livreze piese pana nu vor primi bani.
Compania nu a reusit nici sa plateasca salariile in luna august.
In iunie, Saab a anuntat ca doua companii auto din China, Pang Da Automobile Trade si Zhejiang Youngman Lotus Automobil au convenit sa preia impreuna o participatie majoritara. Tranzactia inca nu a fost aprobata de catre autoritatile chineze.
"Scopul final al procesului de reorganizare voluntara propus este de a se asigura stabilitatea pe termen scurt a companiei, timp in care vor fi obtinute fonduri suplimentare, prin influxul de capital de la Pang Da si Youngma", se arata intr-un comunicat transmis miercuri de Swan.
Autoritatile chineze au mai blocat anterior tranzactii in industria auto, precum incercarea Saab din luna mai de a obtine o investitie de la Hawtai Motor Group sau oferta Sichuan Tehgzhong Heavy Industrial pentru divizia Hummer a General Motors, care s-a prabusit in 2010.
Ziarul suedez Dagens Industri a scris marti seara, citand mai multe surse apropiate situatiei, ca Youngman nu va obtine aprobarile necesare de la autoritatile chineze.
Oficialii de la Beijing considera ca Beijing Automotive Industry Holdings sau Great Wall Motor ar fi candidati mai potriviti pentru aceasta tranzactie.
O sursa a declarat in mai pentru Reuters ca Great Wall a purtat discutii cu Swan privind Saab.
Potrivit documentelor depuse miercuri la tribunalul pentru falimente, Saab si cele doua subsidiare ale sale cer autoritatilor suedeze sa numeasca un administrator special care sa supravegheze reorganizarea companiei.
Saab a intrat intr-un proces similar in 2009, dupa ce General Motors i-a taiat liniile de finantare, si a iesit din faliment in acelasi an.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: